Saturday, May 21, 2011

KENAPA KITA TIDAK GANYANG SUARA KEADILAN,HARAKAH DAN ROKET ?


Assalamualaikum kepada pencinta akhbar Utusan Malaysia. Pertama-tamanya penulis nak ucapkan terima kasih dan salam perjuangan kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA), Pemuda UMNO, Pertubuhan Kebajikan & Dakwah Islamiah (PERKIDA), Pertubuhan Profesional Melayu dan Pewaris Bangsa (ProWaris)dan Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) atas inisiatif mereka berkumpul untuk mempertahankan Utusan Malaysia.

Perhimpunan bagi menyokong akhbar tersebut diadakan selepas Angkatan Muda Keadilan (AMK) menyatakan hasrat mengadakan demontrasi memprotes akhabr itu di hadapan Ibu Pejabat Utusan Melayu (M) Berhad di Chan Sow Lin, Jalan Sungai Besi.

Bagaimanapun, cadangan untuk berdemontrasi yang diuar-uarkan oleh AMK dipercepatkan labih awal iaitu pukul 10 pagi sebelum ia kemudiannya dibatalkan terus pada saat-saat akhir.

TERIMA KASIH PDRM.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh Tara Singh berkata, perhimpunan dan perarakan yang berlangsung dalam tempoh setengah jam tersebut berakhir pada pukul 3.10 petang.

"Polis mula melakukan kawalan di Ibu Pejabat Utusan Melayu pada pukul 10 pagi dan terpaksa menutup jalan hadapan pejabat berkenaan kerana bimbang berlaku kesesakan.

"Perhimpunan tersebut dapat dikawal dengan baik sebelum kesemua peserta bersurai pada pukul 3.10 petang," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurutnya, tiada sebarang kekecohan berlaku dalam tempoh perhimpunan tersebut.


"Setelah sekian lama Utusan Malaysia memperjuangkan hak Melayu dan Islam, ia tidak perlu lari daripada asas perjuangan itu semata-mata kerana ditentang boneka DAP. Perkasa beri amaran kepada Angkatan Muda Keadilan (AMK) agar tidak lagi menyerang atau mengutuk institusi Melayu yang telah lama berjuang untuk agama dan bangsa".


"Kami wajib mempertahankan Utusan Malaysia kerana ia adalah wadah perjuangan bangsa yang wujud sebelum merdeka. AMK atau sesiapa saja, jangan jolok sarang tebuan. Setelah bersikap kuarang ajar di masjid dan mahkammah, mereka mahu sentuh pula hak dan suara orang Melayu.

MEMORANDUM PEMUDA UMNO DAN PERKASA.


"Untukmu Utusan Malaysia'"Andainya Malaysia-kini hadiahkan potret berbingkai berlian, Biarpun The Malaysiaan Insider dan The Star menjanjikan cerita syurga, Mahupun akhbar Cina bersujud menghulur emas dan intan, Namun hanya Utusan Malaysia sahaja yang PERKASA percaya. />

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]