Tuesday, June 22, 2010

PRU 13 :DAP BERBOHONG TENTANG 5 JUTA ?

 
"Ustaz" Ngeh Koo Ham yang juga merupakan Pengerusi DAP Perak menegaskan bahawa DAP akan mengambil tindakan menuntut supaya mana-mana ADUN atau Ahli Parlimen DAP yang keluar parti membayar RM5 juta kepada DAP. Ngeh berkata demikian di atas dakwaannya bahawa semua wakil rakyat DAP telah menandatangani perjanjian untuk setia kepada parti dan tidak keluar parti. Difahamkan bahawa tuntutan ini diminta oleh Ngeh setelah ADUN DAP Malim Nawar keluar parti baru-baru ini

Hee Yit Fong, yang juga bekas ADUN DAP Perak menyanggah dakwaan Ngeh ini dengan mangatakan bahawa tiada sebarang perjanjian pun yang dibuat oleh mana-mana ADUN DAP berkenaan hal tersebut. Malah Yit Fong sendiri mencabar Ngeh untuk mengemukakan bukti tentang wujudnya perjanjian tersebut. Apa lagi yang ditunggu, Ngeh? Tidak rasa tercabarkah bila dicabar oleh seorang perempuan? Tak tercabarkah kelelakian Ngeh? Atau Ngeh juga "sama spesis" seperti Anwar?

Yit Fong sudah bertahun meninggalkan DAP. Ketika itu, tiada pun timbul mengenai tuntutan RM5 juta dari DAP Perak. Ketika itu, Yit Fong dilaporkan hanya menerima beberapa ugutan termasuklah ugutan "bunuh". Tiada langsung kedengaran tentang isu "tuntutan RM5 juta". Kenapa pula sekarang baru timbul?

Apakah kerana Ngeh cuba membuktikan tentang dakwaan sindrom "keluar parti" wakil rakyat Pakatan Rakyat ini dengan wang imbuhan dari BN? Mungkin Ngeh cuba membodek dan menarik perhatian Anwar yang mendakwa bahawa BN memberikan imbuhan RM2 juta kepada YB-YB Pakatan Rakyat yang keluar parti? Apakah Ngeh cuba mendapatkan "political milage" dari bakal "PM 16hb September" itu?

Nampaknya ada sesuatu yang tidak kena dalam kes tuntutan RM5 juta ini. Ketika YB Yit Fong keluar DAP, Ngeh tidak menuntut wang RM5 Juta. Tapi apabila YB Keshvinder keluar parti, mengapa baru kali ini Ngeh menyalak meminta wang sehingga RM5 juta? Apakah Ngeh baru saja mereka-reka sendiri kertas perjanjian tersebut? "Ngeh, mike tiru tande tangan si Keshvender tu ke? Ngape "mike" buat gitu, Ngeh? DAP Perak dah takde duit sangat ke. Yeop oiii???".

Apapun, Ngeh tetap mengatakan bahawa dia "memiliki" kertas kontrak perjanjian itu. Saya agak musykil dengan dakwaan tentang wujudnya "kertas perjanjian" tersebut. Apakah semua calon wakil rakyat DAP di seluruh negara juga menandatangani perjanjian tersebut? Jika benarlah ada kertas perjanjian tersebut, mengapa tidak ada seorang pun wakil rakyat DAP yang tampil untuk mempertahankan kenyataan Ngeh tersebut?

Sekurang-kurangnya, tampillah dengan mengemukakan salinan kertas perjanjian yang mereka tandatangani. "Berilah muka" sedikit kepada Ngeh. Bukankah dia Ketua DAP Perak. "Cover"lah sikit mamat tu. Malulah bila dia dicabar dan tak mampu nak keluarkan bukti. Dicabar "perempuan" pulak tu. Malu woooo...!!!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]