Friday, September 3, 2010

BERTUKAR-TUKAR PANDANGAN.


Ustaz Hj Mohd Afandi Yusof

Kepada pengikut Pas, sedarlah mereka sebenarnya ditipu bulat-bulat oleh pucuk pimpinan mereka khususnya pelaksanaan hukum hudud yang selama ini hanya digunakan Pas untuk menagih sokongan orang Melayu”,

“Tegas beliau jika Pas tidak berani membawa perkara itu di Parlimen dan tidak menggubal enakmen kanun jenayah syariah di Kedah, Selangor, sepertimana di Kelantan dan Terengganu ketika mereka memerintah dahulu, bermakna Pas berbohong kepada rakyat khususnya kepada penyokong tegar mereka.

“Saya cabar mereka buat perkara ini sebab hari ini di ceruk-ceruk kampung dan pelbagai tempat lain yang menjadi kawasan kubu mereka, ahli-ahli tegar Pas begitu beriya-iya menyatakan bahawa Pas akan melaksanakan hukum Hudud.

“Jadi untuk buktikan perkara itu, saya cabar mereka buat seperti apa yang saya sarankan di atas. Jika mereka takut, bererti Pas mengabdikan diri kepada manusia DAP serta PKR dan bukannya Allah s.w.t. Mereka jangan berdolak dalih lagi.

Tan Sri Aishah Ghani

“Pas ini memang dari dulu begitulah gelagatnya yang menunjukkan bahawa mereka memang tidak berpegang pada pendirian malahan kalau mereka yang lakukan semuanya elok dan halal tetapi kalau UMNO yang buat akan tak elok dan haramlah kata dia,”


“Dari dulu lagi sudah macam-macam yang mereka lakukan sehinggakan suatu waktu ada yang terpaksa bernikah dua kali kerana kononnya tidak sah jika dinikahkan oleh orang UMNO selain masalah satu masjid dua imam kerana imam yang ada adalah imam dari UMNO dan macam-macam lagi,”

Suffian Awang.

“Apa yang keluar dari mulut Nik Aziz, 24 jam berbau politik, sebab itu kita tidak terkejut bila dia mempertahankan pemimpin DAP sampaikan ‘tazkirah’ di ruang solat surau di Kajang”

Hakikatnya selama ini Nik Aziz tidak memberi pandangan dari sudut agama tetapi dari sudut politik yang menguntungkan pihaknya.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]