Saturday, September 4, 2010

HUDUD PAS : DULU YA SEKARANG TIDAK.

Friday, September 3, 2010
PAS Tidak Hendak Buat Hudud?

“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat.Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya. Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat" kata Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah pada 2 September 2010.


PAS sudah tidak hendak laksanakan hudud? Selama ini, PAS berkata UMNO yang tolak hudud. Semalam, pemimpin PAS sendiri yang tidak mahu hudud laksanakan. Apakah keputusan ini keputusan peribadi Nik Amar atau keputusan "dalaman" PAS. Atau PAS sudah terikut dengan polisi DAP. 22 Ogos 2010, Kit Siang menyatakan dalam blognya, hudud dan negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Pembangkang. Kit Siang menyatakan tiada kata sepakat dalam pakatan pembangkang untuk laksana hudud jika berjaya memerintah Malaysia.

Nampaknya sudah terserlah tujuan sebenar PAS adalah semata-mata untuk jatuhkan BN, bukan untuk laksanakan hudud jika memerintah. PAS nyatakan perjuangan sebenarnya adalah untuk menegakkan syiar Islam. Apakah BN selama ini tidak menegakkan syiar Islam? PAS bukan parti teras dalam pakatan pembangkang, DAP yang majoriti, yang kedua adalah PKR. Kalaulah ditakdirkan pakatan pembangkang menang, sudah pasti parti majoriti adalah DAP. Mahukah DAP laksanakan syiar Islam bersama PAS?

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]