Thursday, September 30, 2010

WAJAH SEBENAR












Namanya, Boo Su-Lyn.... seorang wartawan berbangsa Cina yang beria-ia sangat masuk menceroboh majlis orang dengan niat tersebunyi, atau dalam erti kata lain..... dengan niat untuk mengadu-domba, mencari jalan untuk ‘memporak-perandakan’ atau menimbulkan syak-wasangka antara kaum.....



Hinggakan Presiden MCA DS Chua Soi Lek sendiri dikatakan telah menggesa kerajaan menghantar Timbalan Pengarah Biro Tatanegara (BTN), Hamim Hussin, menjalani rawatan kaunseling dan dilatih semula kerana disifatkannya sebagai tidak layak menduduki jawatan berkenaan.

Ini kerana menurut Chua, Hamim telah meninggung perasaan rakyat keturunan Cina dan India menerusi kenyataannya yang berbaur perkauman dalam satu majlis baru-baru ini. Kenyataan itu ada kaitan dengan kedudukan orang Melayu yang disifatkan sebagai perlu memimpin negara ini, berbanding kaum lain.

Begitu juga dengan Pemuda Gerakan menggesa supaya Hamim Husin dilucutkan jawatan Timbalan Pengarah Belia Tata Negara (BTN) Wilayah Persekutuan ekoran kenyataannya bersifat perkauman, perkembangan yang dikhuatiri boleh menjejaskan perpaduan kaum. Setiausaha Agungnya Dr Dominic Lau berkata kenyataan yang dibuat Hamim adalah tidak berasas dan keterlaluan.

Berbalik kepada Boo Su-Lyn, adakah dia faham erti ETIKA KEWARTAWANAN.

Sehubungan dengan itu, sekali lagi aku mencabar mana-mana pihak termasuk Boo Su-Lyn sendiri untuk membawa aku ke muka pengadilan jika artikel aku hari ini tidak benar dan tidak berasas...... Kalau nak saman aku pun, samanlah, sebab aku rasa aku berpijak di bumi yang nyata.

Boo Su-Lyn sendiri dengan jelas telah MENCEROBOH masuk ke majlis tertutup Puteri UMNO. Keduanya, dia tidak beretika dengan menyamar sebagai ahli Puteri UMNO dengan memakai selandang atau dalam erti kata lain, mengaburi mata peserta bahawa dia juga salah seorang peserta dalam majlis tersebut.

Adakah ini satu etika yang dibawa oleh wartawan dari Malaysian Insider (MI). Aku tak katakan semua, tapi ini membuktikan bahawa ada wartawan dari MI ini tidak jujur dan tidak beretika.

Hakikat yang perlu diterima semua termasuk Malaysian Insider sendiri, tidak ada wartawan lain yang masuk membuat liputan majlis tersebut. Jika ada, sila buktikan.....

Sumber: Sahabat Gunung

House PK: Inilah muka jalang yang dihantar Malaysian Insider untuk membuat fitnsh tahap dajjal! Aku harap semua sahabat blogger akan siarkan muka ini dalam blog atau portal korang supaya takde lagi agen asing masuk ke dalam majlis kamu!

Memang sah Kalimullah ni adalah agen asing, korang tengok la cara mereka kerja, wartawan biasa tak akan buat benda-benda tak beretika macam ni la! Malaysian Insider wajib diharamkan! Mereka adalah agen kuasa asing yang masuk ke negara kita untuk memporak-perandakan negara kita yang tercinta ini!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]