Thursday, October 21, 2010

"DEMI MASA , SESUNGGUHNYA MANUSIA DALAM KERUGIAN"........

Masa merealisasikan budaya politik baru UMNO

SAYAP parti UMNO, baik Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri sepakat dan insaf akan kekuatan parti orang Melayu itu perlu diperkukuhkan dan kembali mendapat sokongan rakyat bukan sahaja daripada Melayu tetapi juga bukan Bumiputera.

SEDAR SAHAJA TAK CUKUP KENA PRO AKTIF.

Tetapi jika setakat berbahas dan insaf sahaja tanpa gerak kerja turun padang dan mendekati denyut nadi rakyat, ia tidak memberi apa-apa makna. Sokongan rakyat kepada parti keramat ini akan tinggal di takuk lama.

MASA PEMILIHAN DULU BUAT SEJUTA JANJI, TAPI TAK TUNAI.

Budaya banyak cakap dan asyik berbahas siapa betul, siapa salah patut dikurangkan. Sebaliknya amalan bertindak dan melaksanakan apa yang sudah dipersetujui sebelum ini perlu banyak ditekankan.

BUDAYA BURUNG KAKAK TUA

Kepada perwakilan UMNO yang berkumpul di Dewan Merdeka hari ini, fahami betul-betul mesej dan amanat daripada Presiden UMNO.
Sejak perhimpunan tahun lepas lagi Datuk Seri Najib Tun Razak telah menekankan perlunya UMNO melakukan transformasi jika tidak mahu UMNO diubah.

PRESIDEN HANYA BEKERJA DENGAN TIMBALAN SAHAJA

Menjelang Perhimpunan Agung UMNO Ke-61 ini juga, Najib masih menggesa ahli-ahli UMNO melakukan transformasi dari peringkat atas sehingga akar umbi.

PEMIMPIN MALAS KENA TUKAR.................JANGAN SAMPAI RAKYAT TUKAR KERAJAAN..........

Dengan keahlian 3.4 juta, sepatutnya UMNO kuat dan mampu mendekati serta mendapat sokongan rakyat. Sesungguhnya, sokongan rakyat kepada UMNO yang merosot pada Pilihan Raya Umum Ke-12 dan beberapa pilihan raya kecil yang lalu perlu dipulihkan dengan secepat mungkin sebelum Pilihan Raya Umum Ke-13.

ORANG MELAYU LEBIH DARIPADA ITU.....

Budaya politik wang dan politik pembangunan yang diamalkan selama ini sudah tidak sesuai dan perlu diubah. Jika UMNO tidak ada masa untuk mengubahnya, kita bimbang hayat parti ini akan berakhir pada pilihan raya akan datang.

CUMA NAKKAN KEPENTINGAN INDIVIDU SAHAJA.....

Amaran ini sebenarnya sudah diberikan oleh rakyat. Imej dan tingkah laku pemimpin dan orang UMNO perlu berubah agar kembali disenangi dan diyakini oleh rakyat.

JANGAN JADI PARTI ELITE... SOMBONG....TAK MAHU DENGAR GRASS ROOT
Model politik baru atau budaya politik baru mesti diserap oleh ahli parti sudah ditekankan berkali-kali oleh Presiden UMNO. Beliau mahu model budaya politik baru yang bersifat inklusif, terbuka dan demokratik diterjemah dalam bentuk pelaksanaan di kalangan ahli UMNO.

GANDINGAN LAMA DAN BARU....BARU KENA LEBIH

Pembaharuan UMNO tidak boleh hanya 'bersalin kulit' sahaja tetapi mesti melibatkan dari dalam parti iaitu dari segi budaya, pemikiran, tindakan dan pertuturan.

BERMULA DARI HATI......AKAL ......TINDAKAN

Orang UMNO kena meninggalkan budaya lama seperti hanya mendekati rakyat apabila ada pilihan raya. Jika amalan ini juga masih ditonjolkan kepada rakyat, maka UMNO jangan salahkan pengundi jika parti ini tidak diterima untuk memimpin rakyat.

TINGGALKAN PEMIMPIN SEBEGINI

Orang UMNO kena memikirkan semula apa nawaitu mereka ketika mahu menyertai parti itu dahulu. Apakah matlamat mereka adalah untuk berjuang demi agama, bangsa dan tanah air? Atau pemikiran ahli UMNO hanya mahu menjadikan parti ini semata-mata batu lonjatan untuk mendapat kekayaan.

RAMAI YANG JADIKAN UMNO BATU LONCATAN SAHAJA

Sebab itu sejak beberapa tahun lalu, rakyat dapat merasakan perjuangan mengejar jawatan hingga melibatkan politik wang amat-amat tidak disenangi oleh mereka. Lantas rakyat telah memberi mesej pada Pilihan Raya Umum 2008.

RAKYAT BUKANNYA BODOH..................

UMNO tidak boleh mengulangi kesilapan itu lagi. UMNO kena berubah dan melakukan transformasi dalam budaya politiknya. Oleh itu, ahli UMNO diseru fahami intipati amanat Presiden UMNO supaya parti tunjang kerajaan Barisan Nasional ini kembali bangkit untuk menghadapi pilihan raya akan datang.

BERUBAH ATAU DIUBAH......JADI JANGAN SALAHKAN MASA BILA KITA GAGAL UNTUK LAKUKAN PERUBAHAN......SEKALI LAGI KITA GAGAL UNTUK MELIHAT KELEMAHAN DIRI SENDIRI......JADI ADAKAH IANYA AKAN TINGGAL SEBAGAI MEMORI SAHAJA.....

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]