Tuesday, October 19, 2010

MELAKA PUN TAK MAHU TERIMA.....MA!

GEMPAR : Lim Guan Eng DAP Mati Akal & Nak Balik Melaka?


Oleh MIM TEAM

Lim Kit Siang sekali lagi seperti menyerlahkan kenyanyukan beliau apabila memberi komentar yang beliau sendiri sebenarnya tidak faham maksudnya.

Lim Kit Siang melalak apabila beliau menyatakan bahawa bajet 2011 ternyata menunjukkan pentadbiran DS Najib Razak tidak berselera untuk berubah (reform) dan menggunakan kewangan awam (public funds) untuk mengekalkan kuasa pemerintahan BN.

Lalakan Lim Kit Siang di atas ternyata sungguh melawakkan dan membodohkan diri beliau sendiri kerana jika rakyat masih mahukan pemerintahan BN, ianya bermaksud segala perancangan BN yang menggunakan kewangan awam telah memuaskan hati rakyat.

Jadi, dalam isu ini, apa salahnya kerajaan BN melaksanakan sesuatu perancangan yang mendapat sokongan rakyat?

Apa la lu....Kit Siang!! Sudah betul-betul nyanyuk ke?

Di antara laporan berita yang lain :-
The Budget provides in rather stark terms confirmation of the fact that the prime minister is indeed consistent,” he added, castigating Najib for putting party interests ahead of public interests.
“The timing is indeed not a coincidence as it is ahead of the impending general election,” the federal lawmaker added, referring to the upcoming 13th general election which must be held by 2013.
Adalah tidak masuk akal jika Najib Razak tidak memikirkan kepentingan rakyat lebih penting daripada kepentingan parti di dalam Bajet 2011 kerana yang menentukan kesinambungan pentadbiran Najib Razak ialah rakyat Malaysia itu sendiri.
Lebih-lebih lagi tatkala imej Perdana Menteri hari ini semakin diterima oleh rakyat pelbagai kaum di negara ini. Pastinya Najib Razak tidak bertindak cetek dan 'membunuh' karier politik beliau hanya untuk memuaskan hati sekelompok orang.
Apa la lu Kit Siang.....nyanyuk lu sudah tambah teruk ke?
Lim Kit Siang juga melalak dan menuduh Putrajaya cuba mengaburi rakyat tentang kedudukan ekonomi negara. Laporan berita itu mengatakan :-
He added that the 40 per cent jump in borrowings was a significant figure and accused Putrajaya of misleading the nation and lulling it into a false sense of economic security.
Come on la Kit Siang. Janganlah mengkritik satu perkara yang diri dan keluarga sendiri lakukan! Lu tengoklah anak lu tu di Pulau Pinang. Lim Guan Eng tu memang kuat bermain dengan matematik dan angka untuk memperbodoh-bodohkan rakyat Pulau Pinang.
Lim Guan Eng mendabik dada kerajaan beliau berjaya menambahkan kewangan negeri (surplus) dengan kaedah jimat cermat. Tetapi apa gunanya surplus jika rakyat negeri masih merempat, jalanraya dan pengurusan pembersihan dan apa sahaja perancangan untuk kesejahteraan rakyat tidak atau dikurangkan dilaksanakannya hanya untuk menunjukkan angka-angka yang kononnya menunjukkan kejayaan beliau mentadbir negeri?
Apa gunanya angka-angka yang cantik di atas kertas sahaja tetapi sebenarnya mengorbankan kesejahteraan rakyat Pulau Pinang? Apakah Lim Guan Eng mahu membohongi rakyat Pulau Pinang lagi?
MIM percaya Lim Guan Eng tahu tentang diskrepensi dan manipulasi matematik tersebut tetapi beliau terpaksa melakukannya untuk menunjukkan beliau kononnya seorang KM yang sangat berjaya.
Tetapi hakikatnya, beliau adalah KM paling celaka sekali dalam sejarah Pulau Pinang.
Guan Eng, don't think Penang citizens are stupid and naive. You have been lying so much until your explanations carry no weight anymore.
Enough la...... Lim Kit Siang borek Lim Guan Eng rintik ! Dua-dua daripada parti DAP, parti rasis yang mesti ditolak selama-lamanya

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]