Monday, November 15, 2010

DAP akan guna ISA tindas Melayu ala S'pura/Israel

DAP akan guna ISA tindas Melayu ala S'pura/Israel

Pulau Pinang adalah contoh dan petanda terbaik yang menunjukkan DAP akan lebih kejam dan zalim apabila diberi kuasa.

Mereka akan kejam dan zalim dalam menindas rakyat terbanyak yang berhak di bumi Pulau Pinang seperti Palestin di tindas Zionis Yahudi di Israel.

Baik pemimpin mahupun kerajaan sanggup berbohong, menipu dan memutarbelit. Ini sudah ditunjukkan oleh Lim Guan Eng dan seluruh jemaah kepimpinan DAP.

Kekasaran pun telah digunakan hingga sudah ada peristiwa seorang India penentang perobohan Kg Buah Pala hampir dipotong kaki.

Mereka kononnya memperjuangkan hak asasi manusia, amalan demokrasi, ketulusan dan lain-lain. Nampaknya ketelusan hanya menggunakan cara berbohong.

Rakyat yang sudah duduk berpuloh2 tahun di hujung pulau di Balik Pulau kini dihalau untuk membuka Universiti dari sebuah negara asing Singapura.

Apabila mereka demonstrasi, sebagaimana DAP yang selalu mereka lakukan apabial sebuah projek kerajaan mahu dibangunkan, mereka memanggil orang2 Melayu yang berdemo sebagai monyet. Demokrasi apa ini?

Konon DAP menentang ISA. tapi sebenarnya mereka tidak. Perkara ini didedahkan MIM sini yang mengungkap kata-kata Devan Nair:
Devan Nair further stated :-

There were other policy differences, which is not so serious and might have been circumvented. For example, the DAP was not prepared to forego its support in principle for the Internal Security Act, whereas all the others were ready to play up to the gallery by denouncing the Internal Security Act in principle but quietly agreeing to its need in practice.
Apa yang mereak lakukan sekarang hanya untuk kepentingan politik. Dengan menimbulkan kemarahan dan kemimbangan rakyat tentang ISA, seolah-olah ISA disalahgunakan, mereka harap mendapat undi.

Sebenarnya isu ISA tidak pernah memenangkan DAP dalam mana-mana plihanraya. Ianya dilaung-laungkan apabila DAP sudah kehabisan isu untuk berkempen. Mereka nampaknya kehabisan isu kerana segala kelemahan dan kesalahan pentadbrian yang melibatkan DAP sudah terbongkar.

Kami berani garenti dan bertaruh. Sekiranya DAP memerintah kelak, mereka tidak akan mansuhkan ISA. Malah seperti juga Singapura ISA akan disalahguna untuk menindas, dan mengesahkan kezaliman dan penindasan terhadap rakyat terbanyak khususnya orang Melayu dan Bumiputera.

Wa garenti beb! Oleh itu jangan termakan dengan dakyah DAP untuk mansuhkan ISA. Kalau PKR dan Anwar memerintah, dia pun tak akan mansuhkan ISA kerana lihatlah betulkah Anwar betul2 amalkan demokrasi. PAS pula akan salahkan bukan sahaja ISa malah akan reka-reka hadith dan firman untuk mengesahkan hanya PAS yang halal menggunakan ISA.

Kekalkan ISA dan penting sekali, biar kuasa dan cara ISA digunakan terletak pada pihak yang tidak akan salahguna ISA. Ianya tidak diguna untuk salahguna politik.
           

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]