Friday, January 21, 2011

TERKINI DUN TENANG : CALUN PAS BAHAN UJI KAJI SAHAJA?


Kata Mahfuz, PAS sudah banyak kali meletakkan kepercayaan pada kaum wanita dengan menurunkan mereka dalam pilihan raya.

“Khadijah Sidek adalah calon wanita yang pertama, yang kami turunkan pada 1950-an,” - Matput a.k.a Mr Bean yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena.

bodo punye Matput a.k.a Mr Bean. dulu PASngok jugak yg menghina kedudukan wanita dengan mendolak-dalikkan hukum terhadap mereka serta tidak mengalakkan mereka bekerja. Mereka tidak dibenarkan menjadi calon tetapi membenarkan pengundi PASngok mengundi calon wanita daripada parti lain dalam gabungan Barisan Alternatif. Suara wanita adalah aurat apabila membaca Al-quran, sebaliknya suara-suara muslimat PASngok dibenarkan berkempen memaki dan mencaci dan bersuara di Dewan Negara. Lebih tidak berakhlak lagi Wally Slipor menyamakan tilawah Al-Quran dengan nyanyian.

“Kerajaan PASngok Kelantan akan mengkaji kemungkinan melarang wanita bekerja. Tidak adil membiarkan wanita kerana lelaki dari segi fitrahnya mempunyai tanggungjawab mencari nafkah bagi menanggung kehidupan keluarga,” kata Wally slipor cabok pada 16 Mac 1999 di Kota Bharu.

Pada 20 Julai 1999 Wally slipor kata, cadangan kerajaan negeri untuk memberi pekerjaan kepada wanita “kurang rupawan” kerana wanita rupawan biasanya mempunyai suami kaya. Jika wanita rupawan tidak bekerja ia tidak menimbulkan sebarang masalah kepada mereka.

Jadi oleh kerana PASngok tau mereka tak bley menang di Tenang, apa salahnya diorang letak calon wanita. Saje nak test market. Yang dapat aib kaum muslimat. tapi ade mereka kisah? huhuhu

itu pasal wally slipor terlior tengok peha eli yang putih melepak dan ketiak itam bebulu. dasat btul selera wally. Yang sebenarnya PASngok letak calon wanita kat Tenang untuk nak menunjuk2 kat pengundi yang parti mereka tu membela kaum hawa sedangkan BN dah lama iktiraf peranan wanita sehingga memegang jawatan penting dalam negara. pendek kata sejak dari tahun 50an calon musibat PAS boleh di kire dgn jari sehinggalah sekarang kehkehkeh..takebeer!!!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]