Tuesday, February 22, 2011

DEBARAN MENUNGGU HARI MENAMAKAN CALON.



Pilihan raya Kecil N 27 Merlimau kini tinggal satu hari lagi untuk diketahui siapakah calon yang akan mewakil parti Barisan Nasional. Senarai tujuh nama kini dalam pengamatan dan analisa Presiden Parti. Semua nya berpeluang, namun oleh kerana hanya satu nama sahaja yang boleh dicalunkan maka sudah pasti enam nama lagi kena di simpan. 


Kini masyarakat pengundi sibuk tertanya-tanya dan membuat kajian sendiri siapakah yang bertuah itu? Isu calun tempatan yang menjadi bualan kini semakin kerap kedengaran setiap kali PRK. Soalnya adakah calon tempatan itu, memenuhi kriteria yang dimahukan oleh Presiden parti dan juga pengundi? Begitu juga dengan calon luar adakah mereka sudah bersedia untuk menjalankan tanggungjawab sebagai bakal bergelar Yang Berhormat?

Tidak ketinggalan isu yang sama juga melanda parti pembangkang. Bermula dengan perebutan antara PAS dan PKR untuk menjadi calon akhirnya Pakatan Rakyat menyerahkan kerusi Merlimau kepada PAS. Gigit jari lah Syamsul Iskandar....Rekod pilihanraya jelas menunjukkan baik PAS mahu pun PKR, kedua-duanya pernah tewas di tangan calun Barisan Nasional. Itu agaknya pada permulaan, PAS seolah-olah hendak memberi laluan percuma kepada BN namun akhirnya berubah fikiran. Biasalah pembangkang ini, tektik mereka kan licik. 



Kini nama Ustaz Kamaruddin Sidek begitu kuat dilaungkan untuk menjadi calun PAS di N 27 ini? Adakah Kamaruddin Sidek akan mengalami nasib yang sama dengan rakan-rakan yang sewaktu dengannya kita nantikan pengundian pada 6 hb. Mac 2011.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]