Wednesday, February 23, 2011

PAS di Kerdau. Menang belum tentu.., kalah dah confirm...


Bila nama Ustaz Syed Ibrahim Syed Ahmad diumumkan sebagai calon UMNO/BN di Kerdau, PAS yang sebelum ni confident menang kat situ, terus meroyan sakan.

Sebabnya, calon BN kali ni adalah seorang yang berpendidikan agama lulusan dari Mesir. So PAS tak bolehlah nak merapu tak ketahuan pasal calon ni..

Lagi pun, Ustaz Syed Ibrahim ni adalah penasihat agama kepada MB Pahang sendiri. Dan tentunya calon ni adalah yang terbaik untuk menggantikan Arwah Zaharudin sebelum ni.

Jadi, gua rasa calon PAS yang paling layak untuk bertanding di Kerdau adalah Tuan Ibrahim Tuan Man. Itu pun kalau dia beranilahh...

Khabarnya Tuan Ibrahim dah tak mau jadi Pengarah Pilihanraya Merlimau. Dia nak jadi calon untuk Kerdau. 

Tapi, gua dengar hari ni, nama Nasrudin Tantawi pun dah dihantar kepada Hadi Awang untuk dipertimbangkan sebagai calon di Kerdau.

Kalau Hadi terima si Nasrudin ni, mesti Kerdau akan jadi macam Bagan Pinang. Bolehlah kita tengok gerakan Jihad yang dikepalai oleh anak Tantawi tu nanti.

Apapun.., gua suka nak nasihatkan kepada puak-puak PAS sekalian.., tak payahlah nak berangan nak menang di Kerdau tu baii... Bak kata pepatah.., menang tu belum tentu, tapi kalah tu dah pasti...

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]