Sunday, February 27, 2011

Program 100 Hari Pakatan Tidak Realistik




Semua orang tahu, ekonomi bukanlah forte Pakatan pembangkang malah bidang ekonomi adalah merupakan kelemahan utama pakatan pembangkang. Tiada apa pun yang baru dalam program 100 hari reform yang digembar-gemburkan oleh pembangkang khususnya PAS yang begitu taksub dengan program ini. Program 100 hari reform ini tidak lebih dari ulangan kempen-kempen basi dan retorik Anwar Ibrahim yang kemudiannya dibukukan dalam buku berwarna jingga.

Menghapuskan korupsi, Ketirisan dan isu IPP adalah tajuk utama program 100 hari Pakatan pembangkang. Isu yang sama di ulang-ulang oleh Pakatan pembangkang yang semakin lama semakin basi.

Apa benarkah korupsi, ketirisan, isu IPP dan segala mcm isu-isu yang lain akan dapat diselesaikan sepenuhnya dalam tempoh 100 hari? Lihatlah sendiri apa yang terjadi dengan kisah pertandingan jawatan dalam PKR dan segala macam isu dalam Kerajaan Selangor.

Hampir 2 tahun lebih Pakatan pembangkang memerintah Selangor dan apa reformasi yang mereka lakukan? 2 tahun lebih, ada hati nak melakukan reformasi besar-besaran seluruh negara dalam 100 hari. Ini lawak antarabangsa ke?

Kepada pembangkang, janganlah layan rakyat Malaysia seperti orang yang tidak berpelajaran atau bodoh. Rakyat boleh tahu beza yang mana palsu dan yang mana tulen.

Malah dalam buku jingga tersebut perancangan ekonomi Pakatan tak ada arah tujuan langsung. Kita tak nampak langsung apa jenis bentuk bentuk model dan formula ekonomi yang akan digunapakai untuk menjana pertumbuhan ekonomi negara. Rakyat juga nak tahu bagaimana dengan hanya menggunakan 19 billion Pakatan boleh melaksanakan program reformasi besar-besaran dalam tempoh 100 hari.

Juga, kita nak tahu apa jenis bentuk pelaburan yang akan masuk nanti dan pelan pelaburan baru Pakatan untuk ekonomi negara tetapi malangnya, kata-kata hanya tinggal habuk debu pasir tepi jalan.

Anwar selalu mengembar-gemburkan yang dia punyai ramai kawan-kawan pelabur di luar negara yang bersedia melabur pada bila-bila masa. Agak pelik, katanya ramai rakan pelabur tetapi kenapa tak melabur di Selangor?

Pelan 100 hari reformasi/buku jingga hanyalah kelentong Pakatan Rakyat, kelentong yang rakyat semua dah tahu. Pakatan Rakyat, kita  semua tahu mereka cukup terer membangkang tetapi cukup hancur bila jadi kerajaan kerana idea terhad, tiada visi, pentadbiran hancur, krisis pentadbiran dan ekonomi pula? Lagi hancur.

To Pakatan, do what you know best which is jadi pembangkang dan biarkan mereka yang pakar menguruskan kerajaan dan hal-hal yang kamu sendiri ada very limited knowledge about it. Akui saja bahawa pihak (BN) yang kamu selalu maki, cerca dan carut jauh lebih baik dalam menguruskan kerajaan berbanding kamu (PR)

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]