Tuesday, February 22, 2011

SETELAH MENGKAFIRKAN ORANG MELAYU, HAM PAS JILAT SEMULA...

Saturday, 19 February 2011

KEPADA PENGUNDI MELAYU DI MERLIMAU SANGGUPKAH ANDA MEMBERI UNDI KEPADA PARTI YANG MENGKAFIRKAN TUAN-TUAN SELAMA INI DAN KATA TUAN-TUAN ORANG JAHILIYAH?

Apakah bentuk kempen yang akan berlaku di Merlimau?

Merlimau merupakan satu kawasan di Jasin, Melaka. Ada pelbagai kempen yang akan dibuat oleh PAS, dan analisa penulis kepada Merlimau adalah menjurus kepada satu perkara; Merlimau satu kawasan melayu. Umno menang di kawasan melayu. Sebut aje melayu sekarang pasti menakutkan pembangkang.

Tapi selama ini Pas menang pun dengan undi melayu. Melayu akan beri kemenangan kepada pembangkang. Melayu tak akan mudah melupakan apa yang berlaku. Sejarah yang panjang kekalahan tanah melayu kepada Portugis, Belanda mahupun Inggeris akan terus menjadi sejarah. Apakah melayu tak mahu berubah seiring dengan kemajuan dunia dan peredaran zaman? Retorik ini dimainkan oleh pembangkang sendiri. Tanpa undi melayu pembangkang tak akan kemana mana pun. Sedar dan insaflah undi melayu amat diperlukan oleh pembangkang.

Nampaknya ada dah sumber luar mengatakan PAS datang hanya untuk mempertahankan undi saja. Nak menambah katanya susah sangat. Susah ke senang ke kena bekerja baru puas hati. Pas Jasin sudah bersemangat "gila" kenapa Pas kawasan lain takut nak datang berperang di sini. Pas Jasin sudah bersiap sedia. Di Tenang lagi mereka dan bersiap sedia untuk bertempur dengan Ali Rustam. Mungkin Pas Jasin nampak apa yang petugas Pas lain tak nampak. Pas di luar mungkin susah nampak apa isu-isu yang boleh dimainkan.

Pas Jasin sudah mempunyai "senjata canggih" yang tak nampak di mata umum. Pendemo - pendemo yang berhati waja yang berani bertempur dengan polis / FRU tolonglah datang ke Merlimau. Di sini antara pentas paling hebat. Semua digaul menjadi satu suasana dan pengalaman yang susah digambarkan di kepala. Marilah bantu Pas Jasin untuk menang di Merlimau. Jangan biarkan Pas Melaka terus kempunan. Bantulah kami agar sejarah Pas di sini akan lebih bersinar terang.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]