Saturday, March 26, 2011

Kit Siang Hanya Jaga peruik Nasi Sendiri Bukannya Kaum Cina.


Kit Siang hipokrit perjuang keadilan, double standard

KUALA LUMPUR 25 Mac - Kelantangan Lim Kit Siang dalam memperjuang dan mempertahankan soal keadilan dan double standard hanya membuktikan Penasihat DAP itu seorang hipokrit besar.

Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, ini kerana setiap suara dan tindak-tanduk Kit Siang itu jelas bukan bersandarkan kepada kepentingan rakyat.

Sebaliknya, kata beliau, ia semata-mata ditunjangi kepentingan diri sendiri dan menjayakan cita-cita politik beliau dan kroninya.

"DAP jelas didorong oleh kepentingan politik dan cita-cita Kit Siang, Karpal Singh dan ahli keluarga mereka.

"Adakah ia bukan satu double standard? Apakah itu adil?

"Jadi, Kit Siang tiada hak untuk bercakap tentang keadilan mahupun double standard kerana dengan berbuat demikian membuktikan betapa besarnya hipokrasi beliau," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Lum Yong, Kit Siang seharusnya menjaga kepentingan kaum Cina di seluruh negara sekiranya beliau benar-benar ikhlas dalam perjuangannya itu.

"Kenapa Kit Siang tidak berjuang berhubung isu loteri kebajikan di Kelantan demi menjaga kepentingan kaum Cina di sana.

"Apakah itu bukan satu double standard? Apakah kaum Cina di Pulau Pinang sama dengan kaum Cina di Kelantan? Apakah itu satu keadilan?" ujarnya.

Beliau turut mempersoalkan tindakan Penasihat DAP itu yang mengambil sikap berbeza berhubung gesaan orang awam supaya Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan sampel asid deoksiribonukleik (DNA) dalam kes liwatnya.

Beliau berkata, adakah Kit Siang menganggap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu boleh dikecualikan daripada undang-undang berbanding kes jenayah yang lain.

"Apakah ini bukan satu double standard dan ketidakadilan kepada orang lain?" soalnya.

Justeru, beliau mendesak Kit Siang supaya menerbitkan sebuah buku berhubung perkara berkaitan soal keadilan dan double standard untuk pengetahuan ramai.

"Dia patut tulis buku nilai moral, double standard dan soal ketidakadilan serta Mummy Foo," katanya lagi./td>

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]