Sunday, March 20, 2011

PKR "MELABUR" DI SARAWAK YANG DAPAT FAEDAH DAP ?

BERTANDING 52 KERUSI DUN, PKR LEBIH DOMINAN DARIPADA DAP, SNAP DAN PAS

YANG DAPAT FAEDAH ADALAH DAP DENGAN 6 KERUSI.... 



PKR Sarawak akan bertanding di 52 kerusi DUN Sarawak pada Pilihan Raya DUN Sarawak akan datang. Baru Bian dalam kenyataan akhbarnya menjelaskan PKR Sarawak telah bersedia dan berkeyakinan menang sekaligus menjadi parti dominan dalam Pakatan Pembangkang Sarawak.

Di samping itu, jumlah kerusi DUN Sarawak yang akan ditandingi PKR Sarawak dijangka akan bertambah sekiranya DAP, SNAP dan PAS tidak menolak kerusi DUN yang diberikan kepada mereka.

Baru Bian menambah PKR Sarawak juga bersedia untuk bertanding di kesemua kawasan DUN Sarawak termasuk di kawasan bandar yang menjadi tradisi DAP Sarawak.

Ketika ini PKR Sarawak telah mengenal pasti beberapa calon sesuai bagi membawa cabaran PKR dan Pakatan Sarawak.


Ketika ini Pakatan Pembangkang masih belum menyelesaikan 10 peratus kawasan DUN yang menjadi pertelingkahan PKR, DAP dan SNAP.

Dalam pada itu, SNAP yang meminta 28 kerusi DUN untuk ditandinginya dalam Pilihan Raya DUN Sarawak tidak akan berganjak dengan keputusannya. Selain atas kapasiti sebagai parti politik tempatan Sarawak, SNAP juga berhak memandangkan PKR, DAP dan PAS merupakan parti luar. Parti luar tidak berhak memerintah Sarawak.

Demikian juga PAS yang terpaksa mengorbankan hasrat ahli-ahlinya kerana hanya diberikan 1 kerusi DUN. Apakah yang dapat dibuat dengan hanya diberikan 1 kerusi? PAS Sarawak telah banyak menghabiskan wang dan tenaga dalam membawa nama PAS kepada rakyat Sarawak, tetapi hanya diberikan 1 kerusi.

Secara jelas, PKR cuba untuk bertindak sebagai parti dominan dalam Pakatan Pembangkang. Difahamkan sebelum ini Pakatan Pembangkang secara terang memberitahu dalam Pakatan Pembangkang tiada satu pun atau parti yang akan menerajui Pakatan Pembangkang.

Dalam Pakatan Pembangkang Sarawak PKR sedang dalam menunjukkan sikap dominannya untuk menerajui dan menguasai Pakatan Pembangkang.

Read more: http://cetusankenyalang.blogspot.com/2011/03/bertanding-52-kerusi-dun-pkr-lebih.html#ixzz1H6JavXli

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]