Thursday, March 10, 2011

Sukarnya Membuat Keputusan

Pengalaman sebagai pentadbir PBT memang sukar untuk di terjemah menjadi keadaan menang-menang. Pengalaman sebagai ketua dalam organisasi parti menuntut saya memusatkan pandangan untuk membina semangat keusahawanan kepada golongan muda dan belia. Semangat keusahawanan ini memang sukar untuk di bina terutama bagi masyarakat melayu kerana masyarakat melalui memang suka mengamalkan budaya makan gaji
Apabila kita berjaya melahir beberapa usahawan timbul persoalan baru di mana di sebabkan kekurangan modal maka di binalah pondok perniagaan mengikut kemampuan peniaga tersebut maka wujudlah keadaan di mana gerai yang di bina tidak mengikut kesesuaian plan dan berlakulah kesesakan di kawasan yang di pohon lesen di jalankan perniagaan. Kebiasaannya peniaga membina atau menggunakan bangunan milik sedia ada yang di ubahsuai untuk dijadikan tapak perniagaan.
Cabaran PBT menyediakan tapak perniagaan secara tuntas juga tidak dapat di laksanakan memandangkan peruntukan yang terhad. Inilah cabarannya dalam era Melaka menuju Negeri Maju membangunkan minda,kualiti dan semangat untuk bersama menyumbang kepada pembangunan negara dan semangat 1MALAYSIA.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]