Monday, April 11, 2011

AHLI PKR BELOT PADA ANUWAR.

Jawatankuasa disiplin PKR telah mengesyorkan supaya 12 ahli partinya dipecat kerana bertanding sebagai calon Bebas atau membantu parti lawan dalam pilihan raya negeri Sarawak.

NONEDalam satu kenyataan, pengerusi jawatankuasa tersebut, Tan Kee
Kwong (kanan) menyenaraikan nama sembilan ahli PKR yang perlu kerana menjadi calon Bebas dalam pilihan raya negeri Sabtu depan.

Ini termasuk Soo Lina dari cabang Stampin, yang bertanding di Batu Lintang; Cobbold Lusai (Sri Aman) bertanding di Balai Ringin dan Kiprawi Suhaili (Tanjong Manis), yang bertanding di Belawai.

Turut disenaraikan ialah George Langgong dari Hulu Rajang (bertanding di Pelagus), Michael Jok dari Hulu Rajang (bertanding di Belaga), Kenneth Adan Silek dari Hulu Rajang (Belaga), Liam Rengga dari Bintulu (Kemena), Michael Ding Tuah of Miri (Marudi) dan Jok Ding dari Baram (Telang Ussan).

Tiga lagi ahli PKR disyorkan dipecat kerana membantu parti lawan. Mereka ialah Paul Kadang Dinggat dari Saratok, Jonson Chong dari Kelana Jaya and Hasrul Muhaimin Hasbi dari Alor Setar.

Tan kata keputusan jawatankuasa itu adalah selaras dengan Fasal 18 perlembagaan parti, bagi mempertahankan kepentingan dan imej parti itu.

“Tindakan itu bertanding sebagai seorang calon atau membantu parti lawan adalah satu tindakan khianat kepada perjuangan Keadilan and Pakatan Rakyat.”

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]