Sunday, May 15, 2011

BOLEHKAH PENCALONAN MAT SABU DITERJEMAHKAN KEPADA UNDI ?

Pas menanti penuh minat siasatan rakaman video seks - Nasharudin

KUALA LUMPUR 14 Mei - Pas mengikuti perkembangan isu rakaman aksi seks didakwa melibatkan lelaki mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim ekoran pengumuman terbaru polis mengenai ketulenan video itu seperti disahkan pakar luar.

Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa berkata, ini kerana parti itu dan masyarakat secara amnya kini semakin tertanya-tanya mengenai langkah susulan kesemua individu yang terlibat dengan isu video tersebut serta tindakan lanjut polis.

"Kita pegang kenyataan polis yang mengatakan video itu tulen seperti telah disahkan mereka (polis) sebanyak dua kali tetapi apa tindakan polis dan pihak terlibat seterusnya, adakah sebarang pendakwaan atau saman kerana isu ini berlarutan.

"Saya tidak mahu jawab soalan sama ada identiti individu (dalam rakaman) itu perlu didedahkan tetapi cukup sekadar mengatakan kami menanti penuh minat siasatan dan perkembangan seterusnya dan mengenai pemilihan parti akan datang, itu kita bincang lain kali," katanya.

Beliau berkata demikian ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Semalam, polis mengesahkan rakaman video seks membabitkan pelaku didakwa mirip Anwar adalah tulen setelah pasukan itu mendapatkan khidmat pakar pengimejan video dari luar negara dipercayai Amerika Syarikat (AS).

Bagaimanapun, Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Khalid Abu Bakar ketika mengumumkan perkara itu berkata, tiada keperluan undang-undang untuk pihaknya mendedahkan pelaku di dalam video terbabit.

Sebelum ini, seorang ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah yang mendedahkan video itu bersumpah laknat dengan mendakwa pelaku di dalam rakaman itu merupakan Anwar namun sehingga kini, Anwar belum mengemukakan saman terhadap Eskay atau bersumpah bagi menafikannya.

Dalam pada itu, Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub berkata, pengesahan polis mengenai ketulenan video berkenaan buat kali kedua adalah pelik serta boleh menyebabkan kredibiliti pasukan tersebut dipersoalkan.

"Tidak kira sama ada disahkan pihak tempatan ataupun pakar AS, kita semakin tidak mempercayainya kerana polis seperti tidak berani mendedahkan pelaku dalam video tersebut. Jadi saya tiada komen lanjut," katanya.

Dalam pada itu, Ahli Jawatankuasa Kerja Pas Pusat, Mohamad Sabu yang dijangka bertanding jawatan Timbalan Presiden dalam pemilihan parti Jun ini ketika dihubungi berkata: "Kalau isu video seks, saya tidak mahu memberikan kenyataan, minta maaf."

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]