Thursday, May 5, 2011

DAP : MANA ADA TIPU ?

Thursday, May 5, 2011

Kerajaan regim DAP P.Pinang lulus bina sekolah antarabangsa , anaktirikan sekolah kerajaan !






PULAU PINANG 4 Mei – Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta menyediakan tanah bagi menggantikan tapak yang dicadangkan untuk Sekolah Rendah dan Menengah St. George di Balik Pulau yang telah diambil alih oleh sebuah sekolah antarabangsa.

Pemangku Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya (BN-Teluk Bahang) berkata, tindakan tersebut perlu kerana The Titular Roman Catholic Bishop Of Penang selaku pemilik tanah itu telah meminta sekolah berkenaan dikosongkan pada atau sebelum 2016 seperti dalam surat yang dihantar kepada Kementerian Pelajaran pada 24 November 2010.

Bagaimanapun, kerajaan DAP Pulau Pinang telah bertindak memberi kelulusan pembinaan sekolah Prince Of Wales International School walaupun mengetahui tentang kegunaan sebenar tanah itu.





“Kami tidak mahu mengetahui sama ada wujud penyelewengan atau kesalahan yang dilakukan mana-mana pihak, sebaliknya kami hanya mahu kerajaan negeri menyediakan satu tapak ganti yang sesuai supaya sekolah itu dapat dibina.

“Tanah itu dulunya telah diberikan secara percuma kepada Kementerian Pelajaran untuk tujuan pembinaan sekolah kerajaan dan tidak sepatutnya ia diubah sedemikian rupa tanpa mengambil kira keperluan penduduk setempat,” katanya pada sidang akhbar di Dewan Undangan Negeri (DUN), di sini hari ini.

Sementara itu, Muhammad Farid Saad (BN-Pulau Betong) menjelaskan, tanah di Lot 726 itu adalah sebahagian daripada 120 hektar tanah yang diluluskan untuk kerajaan negeri terdahulu bagi projek pembangunan bercampur iaitu taman perumahan dan hab pendidikan.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]