Tuesday, May 10, 2011

"WE LOVE PM"

'PM baik hati, kelakar'
 

 HANIF sambil diperhatikan Kamalanathan dan isteri, S Shobana    serta Zolkefli dan Hafiz (kiri) berbual  dengan Perdana Menteri melalui telefon   di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Selangor,  Bukit Beruntung, semalam.
HANIF sambil diperhatikan Kamalanathan dan isteri, S Shobana serta Zolkefli dan Hafiz (kiri) berbual dengan Perdana Menteri melalui telefon di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Selangor, Bukit Beruntung, semalam. 
 
Remaja hidap kanser tulang berbual dengan Najib

BUKIT BERUNTUNG: "Saya tidak sangka Perdana Menteri seorang yang baik hati dan suka berjenaka," kata Hanif Zolkeflee, 14, selepas berpeluang berbual dengan Datuk Seri Najib Razak, selama kira-kira 10 minit, semalam.
Hanif yang menghidap kanser tulang sejak tahun lalu berkata, beliau seperti bermimpi kerana dapat berbual dengan pemimpin nombor satu negara itu, walaupun hasrat awal untuk berbual menerusi laman Twitter tidak kesampaian disebabkan masalah gangguan talian.
“Sebelum ini, saya melihat beliau sebagai seorang yang tegas dan agak takut untuk berbual dengan beliau. Tapi selepas bercakap, beliau tidaklah terlalu tegas, tidaklah garang sangat dan (buat) lawak.

“Saya kini menyimpan impian untuk berjumpa dengan Perdana Menteri atau paling tidak pun bersalam dengannya,” katanya selepas sesi perbualan dengan Perdana Menteri melalui telefon bermula jam 8.30 malam di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Selangor di sini.

Pada sesi perbualan yang diperdengarkan melalui pembesar suara telefon itu, Perdana Menteri juga turut menasihatkan Hanif supaya kuat semangat dan sentiasa berdoa kepada Allah supaya beransur pulih.

“Mudah-mudahan Hanif dapat pulih kesihatan... insya-Allah. Hanif doa, saya pun doa,” kata Najib.
Hanif turut ditemani Ahli Parlimen Hulu Selangor, P Kamalanathan, bapanya, Zolkeflee Zakaria, 44, ibu, Salisah Ibrahim, 44, serta adiknya, Hafiz, 10.

Hanif yang mengemukakan lapan soalan turut tidak melepaskan peluang bertanya Perdana Menteri mengenai kenangan manisnya sepanjang memimpin negara dan makanan kesukaan beliau.

“Saya ni suka makan. Macam-macam saya suka makan. (Kegemaran saya) masak tempoyak ikan patin dari Sungai Jelai yang tidak ada pencemaran.

“Kenangan manis saya antaranya adalah menang di Hulu Selangor dan setiap kali menang pilihan raya, saya anggap sebagai kenangan manis,” kata Perdana Menteri sambil disambut tepukan gemuruh 50 hadirin yang turut hadir pada sesi perbualan itu.

Oleh Zanariah Abd Mutalib dan Md Fuzi Abd Lateh
bhnews@bharian.com
2011/05/10

 

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]