Thursday, June 16, 2011

SIAPA KORBAN KE 2 DI SELANGOR ?

Dato Dr Hassan Ali korban pertama Kabinet Perang PAS ~ Salam Takziah!

Salam Takziah saya ucapkan kepada Dato Dr Hassan Ali yang dipecat dari kedudukan beliau selaku Pesuruhjaya PAS Selangor pasca Muktamar PAS 2011 baru baru ini.


Korban pertama sesudah PAS selesai bermuktamar dan mereka menggugurkan matlamat asal parti untuk memperjuangkan agenda penubuhan negara Islam dibumi Malaysia ini.


Pemecatan Dato Dr Hassan Ali adalah sesuatu yang kebanyakan kita menjangka setelah beliau gagal untuk mengekang Kerajaan Pakatan DAP-PKR-PAS Selangor untuk membanteras penjualan arak didalam negeri Selangor Darul Ehsan yang ditentang dengan sebegitu keras oleh Exco Kerajaan Tempatan DAP Ronnie Liu.


Maka pemecatan Dato Hassan Ali sudah memang menjadi ramalan rata rata pemerhati politik bila pucuk pimpinan PAS Pusat tidak lagi diterajui para ulamak.


'Groundswell' ini sememangnya menunjukkan perubahan dasar PAS didalam percubaan untuk merampas kuasa di peringkat kerajaan pusat di Putrajaya andainya kebanyakan para pengundi Malaysia termakan umpan janji janji manis mereka dengan DAP dan PKR didalam PRU ke 13 akan datang?


Siapa pula selepas Hassan Ali? Apakah Timbalan Mursyidul AM PAS Al Fadhil Tuan Guru Prof Dato Dr.Harun Din pula?


Prof Dato Dr Harun Din merupakan diantara barisan kepimpinan ulama PAS yang kadangkala melawan arus dan tidak mudah menggadaikan prinsip beliau didalam memperjuangkan penubuhan sebuah Negara Islam didalam Malaysia sekian lama ini.


Beliau terbukti tidak mudah berganjak dari pegangan beliau bahawa tanahair ini semestinya dibawah sebuah Kerajaan Islam sesuai dengan takrif bahawa setiap Melayu itu beragama Islam dan kehidupan orang orang Melayu mesti berteraskan Syariat Islam. 


Mana ada pemimpin PAS lain yang sebegitu istiqomah dengan perjuangan untuk menubuhkan Daulah Islamiyyah Malaysia seperti Prof Dato Dr Harun Din?


Semoga Allah Subhanahu Wa Ta'ala memelihara Tuan Guru Prof Dato Dr Harun Din dari hasad dengki dan khianat puak puak pencacai penurut perintah DAP dan PKR didalam PAS.


Amin. Ya Rabbal Alamin. 


Sementara itu bersama sama lah kita melihat perkembangan seterusnya didalam drama politik tanahair kita ini.


Sayang seribu kali sayang, demi pangkat dan kedudukan, manusia sanggup lakukan apa sahaja termasuk menggadaikan matlamat menuju keredhaan Allah!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]