Thursday, June 14, 2012

NIZAR UNTUNG BESAR - PAS JOHOR RUGI BESAR.


PAS Johor akan alami kerugian besar - Puad

Pas Negeri Johor diramal akan mengalami kerugian besar berbanding rakan sekutunya DAP sekiranya meneruskan pakatan bersama parti itu dalam menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Dr Mohd Puad Zarkashi berkata, Pas berkemungkinan menghadapi kerugian berikutan isu perpecahan dan pergolakan yang berlaku di dalam DAP yang boleh menyebabkan keyakinan rakyat terhadap kedua-dua parti itu mula goyah.

“Kita dapat lihat pada masa ini dalam DAP sendiri sedang berlaku perpecahan dalam hal untuk menentukan pemimpin yang akan mengetuai parti itu di negeri ini.

“Pergolakan yang berlaku bukan sahaja memberi kesan terhadap keyakinan rakyat tetapi juga dari segi undian. Akhirnya sudah tentu menyebabkan kerugian kepada Pas yang merancang meletakkan calon pilihannya sebagai Menteri Besar,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Pecah Tanah Pangsapuri The Senai Garden, di sini, kelmarin.

Dalam pada itu, Mohd Puad yang juga Ahli Parlimen Batu Pahat berkata, barisan kepimpinan Umno telah bersiap sedia menghadapi PRU13 dan sedang menumpukan perhatian kepada kawasan-kawasan peti undi.

“Kita telah jalankan beberapa prosedur sebagai persediaan menghadapi PRU kali ini, antaranya dengan menjalankan kajian sikap di kawasan-kawasan peti undi.



“Selain itu, kita juga sudah mengenal pasti pengundi sebenar di satu-satu kawasan dengan membuat pemetaan lokasi.

“Kita juga turut mengadakan lawatan turun padang untuk menyelesaikan masalah yang timbul di kawasan peti undi,” katanya.

Mohd Puad berkata, beliau yakin Barisan Nasional dan Umno akan berjaya mengekalkan pemerintahan di negeri ini berdasarkan sokongan rakyat dan persediaan yang telah dilakukan jentera pilihan raya parti itu.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]