Tuesday, July 10, 2012

MARI BACA INI....


AKAL RAFIZI SEMAKIN KOCOT

APA KEMAHIRAN KAMARUDIN J DAN SYARIKATNYA




































Dakwaan Rafizi = PKR telah mendedahkan satu dokumen yang didakwanya membuktikan bahawa jawatankuasa peringkat tinggi yang dipengerusikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah menganugerahkan projek sambungan LRT Ampang bernilai RM1.18 bilion kepada konsortium yang diketuai oleh George Kent Bhd.

Penjelasan = Sebagai pegawai kerajaan, memanglah YAB Perdana Menteri adalah Pengerusi dalam banyak Jawatankuasa yang penting. Contohnya PM adalah Pengerusi Mesyuarat Majlis Tanah Negara, PM juga adalah Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara,  PM sebagai Pengerusi Tadbir Urus dan macam-macam lagi. Jawatan itu adalah jawatan yang diluluskan di dalam Parlimen Malaysia.

Dan dalam Jawatankuasa itu diwakili oleh pakar-pakar daripada pelbagai bahagian yang akan bermesyuarat bukan sekali dua tetapi berkali-kali sehingga semua konsensus bersetuju. 

PERDANA MENTERI Tidak Membuat Keputusan Di Dalam Bilik Pejabat Perdana Menteri. Ianya diputuskan di dalam mesyuarat selepas semua aturan prosedur kerajaan dipatuhi. Bukannya seperti memberi tender pasir kepada syarikat kroni-kroni Anwar sekarang!

Dakwaan Rafizi = Dalam sidang akhbar hari ini, Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli berkata anugerah itu adalah pelik kerana George Kent dianggap sebagai "pembida lebih tinggi tidak berpengalaman" dalam tender tersebut.

Penjelasan = Yang peliknya ialah Rafizi tidak berada dalam Jawatankuasa tersebut dan tidak tahu mekanisme penganugerahan projek tersebut. Ianya sama seperti kes-kes Anwar Ibrahim sebagai Menteri Kewangan tetapi memberikan hampir 10 PROJEK BERNILAI MENCECAH RM2 BILLION KEPADA YB KAMARUIDN JAAFAR DAHULU.

KAMARUDIN JAAFAR LULUSAN APA? ADAKAH KAMARUDIN JAAFAR MEMILIKI IR dan CONSULTANT?, ADAKAH KAMARUDIN JAAFAR MEMILIKI KEPAKARAN DAN PENGALAMAN MEMBINA LRT? SO BAGAIMANA KAMARUDIN JAAFAR MEMBOLOT HAMPIR 10 PROJEK KETIKA ANWAR MENJADI MENTERI KEWANGAN? ORANG LAIN TAK LAYAKKAH...

Sampai hari ini Rafizi tak mampu menjawab inihttp://mymassa.blogspot.com/2012/07/rafizi-so-what-now.html 

Bersambung..

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]