Sunday, August 5, 2012

DAP KENAKAN PAS DENGAN "TAKE BEER"


Tugu Arak Di Pulau Pinang Kunci Mulut PAS

tahi 2
Tidak lama dahulu, kepimpinan PAS dan para pengikutnya begitu hebat menyerang barisan kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional dengan isu arak. Apabila didedahkan bahawa di Kelantan dan Kedah – dua buah negeri yang dikuasai oleh PAS – gagal menghapuskan arak sebagaimana janji mereka, serta-merta jentera propaganda mereka menyalahkan Kerajaan Pusat kerana mewujudkan lesen-lesen arak di seluruh negara, seolah-olah lesen arak itu membolehkan umat Islam meneguk arak dengan bebas atau iklan arak dibuat secara terbuka. 
Turut mengutuk sama adalah Lim Guan Eng, dan dia berjaya membuatkan para pengikut PAS melolong-lolong bagaikan anjing gila putus ekor apabila memberitahu kepada khalayak PAS yang mendengar ceramahnya, bukan semua orang Cina yang meminum arak. 
Anehnya, apabila dikatakan bahawa Lim Guan Eng adalah penipu besar dan pemerdaya PAS, ramailah orang PAS yang tidak bersetuju. Bahkan ditunjukkan dan dibuktikan pula bagaimana dekatnya Lim Guan Eng dengan orang Islam, sehinggakan bersahur dan berbuka puasa pun, Lim Guan Eng sanggup lakukan. Kecuali membaca ayat-ayat al Quran dan Hadis dalam bahasa Arab seperti yang dilakukan oleh beberapa orang pemimpin DAP lain sahaja yang tidak dilakukan oleh Lim Guan Eng, Setiausaha Agung DAP itu sentiasa bijak memanipulasi dan memutarkan otak para penyokong PAS. 
Kejadian terbaru di Pulau Pinang ialah perlantikan Saleh Man, Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang merangkap ADUN Permatang Pasir sebagai Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang sudah tentulah bekerja secara langsung di bawah DYMM Yang Dipertuan Agong.
Perlantikan Saleh Man membuatkan para penyokong PAS yang selama ini tertekan kerana pemungkiran janji Lim Guan Eng, cuba memulangkan paku buah keras, sekalipun perlantikan tersebut hanya hadir pada penghujung hayat Pakatan Rakyat pada penggal PRU12.
Namun belum pun sempat mereka berseronok-seronok memulangkan paku buah keras, sekali lagi Lim Guan Eng menjolok punggung masing-masing dengan TUGU ARAK di pusat bandar Georgetown, di bawah pemidang SYAWAL CERIA. 
Tugu Arak yang memaparkan puluhan botol arak disusun untuk dilihat oleh orang awam, bagaikan sengaja mencabar umat Islam yang sedang menahan diri, berlapar dan dahaga pada bulan Ramadhan selain menunggu ketibaan Syawal. 
Anehnya bukan orang PAS yang membuat pendedahan terlebih dahulu. Mereka telah dibutakan oleh Lim Guan Eng dan keseronokan bertahaluf siyasi bersama-sama DAP. Bahkan TIDAK ADA SEORANG PUN yang berani menulis atau bercerita tentang TUGU ARAK tersebut kerana yang membuatnya adalah DAP Pulau Pinang. Ada tidak pun, hanyalah cubaan untuk melakukan sanggahan kononnya, tidak ada bukti DAP yang membinanya atau yang paling cerdik di kalangan mereka, akan berkata, itu semua hanyalah helah UMNO dan Barisan Nasional untuk menunjukkan keburukan Lim Guan Eng dan DAP.
Seburuk-buruk Kerajaan GERAKAN di Pulau Pinang, belum pernah mereka membina tugu sebegitu rupa untuk mempersenda-sendakan umat Islam. Sejahat-jahat GERAKAN yang pernah bersekongkol dengan DAP dalam Tragedi Berdarah 13 Mei 1969, mereka tidak berani langsung untuk menghina umat Islam dengan arak dan babi. 
Sedangkan DAP yang diperjuangkan bersama-sama oleh para penyokong PAS, sentiasa dan setiap masa mencari-cari jalan untuk membuatkan umat Islam kelihatan hina,  pecacai dan penjilat yang laparkan kuasa.
Dan terbukti, TUGU ARAK berkenaan merujuk kepada Saleh Man, YDP MAIPP yang dilantik dengan persetujuan Lim Guan Eng, agar jangan memandai-mandai buka mulut kalau tak mahu kehilangan jawatan!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]