Tuesday, August 3, 2010

MESTI BACA PUNYA : PM MILIK PAS BUKAN PKR.

Pas Tidak Setuju Anwar Sebagai PM

Oleh Selangordaily

Keratan akhbar diatas secara jelas menunjukan kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Pas Selangor dan Ketua Penerangan Pas Pusat  menunjukan Pas tidak bersetuju sepenuhnya Anwar dilantik sebagai PM jika PR memenangi pru akan datang. 

Roslan hanya berkata "sebelum ini sekiranya pru 12 (2008) dimenangi oleh PR,calon untuk menjadi PM adalah Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim"
 
Tidak ada satu patah perkataan pun yang dikatakan oleh Roslan bahawa Pas Selangor bersetuju Anwar dilantik sebagai PM jika PR memenangi pru 13.

Ini jelas berbeza dengan kenyataan yang dikeluarkan SUA PKR iaitu Saifudin Nasution Al-Kataki bahawa PR telah bersetuju sebulat suara memilih Anwar sebagai PM jika mereka menang pru akan datang.
Manakala KP Pas Pusat pula iaitu Idris Ahmad berkata bahawa PR tidak pernah berbincang mengenai calon PM kerana misi mereka adalah menumbangkan BN terlebih dahulu.

Lihat perbezaan di sini
Kata Saifuddin Al Kataki - PR setuju sebulat suara memilih Anwar sebagai PM.
Kata Idris Ahmad - PR tidak pernah bincang.
Kata Roslan - Persetujuan memilih Anwar sebagai hanya pada pru 12.

Ini jelas menunjukan yang Saifuddin Nasution Al Kataki berbohong dan jelas menunjukan bahawa PKR cuba menjadi bos dalam PR.

Sebagaimana yang kita tahu, di dalam Pas Idris lebih dikenali sebagai orang Hj Hadi dan Roslan yang bergandingan dengan Hassan Ali juga orang Hj Hadi. Mereka-mereka ini adalah kumpulan pro kerajaan perpaduan.

Apabila mereka bercakap begitu , maknanya suara mereka adalah suara Hj Hadi. Maka disini kita boleh buat kesimpulan bahawa Pas tidak bersetuju Anwar dilantik sebagai PM sekiranya PR memenangi pru 13.

Ini bermakna apa yang dikatakan oleh Chua Soi Lek adalah betul bahawa Pas yang akan mengetuai negara ini jika PR menang pru akan datang.

Di dalam kenyataan Roslan, beliau juga mengucapkan terima kasih kepada CSL kerana prihatin dan yakin dengan kepimpinan Pas.

Manakala dalam kenyataan Idris pula tiada sepatah perkataan pun  dalam kenyataannya mengkritik kenyataan CSL.

Ini berbeza dengan kenyataan  Saifuddin yang menunjukan rasa tidak senang dengan kenyataan CSL dan mengkritik beliau serta MCA.

Kesimpulannya, Pas amat gembira dengan kenyataan CSL manakala PKR pula bersusah hati hinggakan mendorong SUA nya mengeluarkan kenyataan berbohong iaitu PR setuju sebulat suara memilih Anwar sebagai PM.

Pas menerima Anwar sebagai PM pada pru 12 kerana pada masa itu banyak pekung Anwar belum terdedah. Sekarang bila melihat hari demi hari banyak pekung Anwar yang terdedah dan ditambah pula dengan kes Saiful memaksa Pas memikirkan kembali untuk bersetuju memilih Anwar sebagai PM.

Wak: Anwar dan Saifuddin SS.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]