Tuesday, August 3, 2010

MESTI BACA PUNYA : NAK TERTUTUP PULAK !!!!!!!!!!!!!!!

TERTUDUH membuat permohonan agar prosiding seterusnya dijalankan secara tertutup

Posted by ghostWRITER On Friday, February 19, 2010

KISAH seperti ini hanya terjadi di Mahkamah Malaysia. Dan selepas diselidiki, ini merupakan sejarah pertama dalam mahkamah yang melibatkan "Tertuduh" sendiri yang membuat permohonan supaya prosiding seterusnya dijalankan secara tertutup. PELIK TAPI BENAR! Selalunya atau dalam keadaan biasanya, mangsa sendiri yang akan membuat permohonan sebegini kerana malu atau bagi menjaga maruah mangsa tersebut. Tapi dalam keadaan terdesak, "Tertuduh" sendiri yang memohon untuk berbuat demikian. Apakah ini permulaan terbongkarnya rahsia sebenar hobi Bang Nuar?


Logiknya, jika berlaku kes seperti ini, yang merasa jijik dan terancam maruah peribadi bukan "Tertuduh" tetapi mangsa itu sendiri. Tapi inilah kenyataan yang harus diterima pengundi dan penyokong setia Bang Nuar. Solat hajat yang dipohon di sana-sini untuk diselamatkan, tetapi Bang Nuar sendiri merahsiakan prosiding mahkamahnya. Selapas ini jika Bang Nuar gagal dalam perbicaraannya, maka akan keluarlah statement mengatakan bahawa kerajaan UMNO menfitnah serta memerangkap Bang Nuar. Maka gerakan REFORMASI pun bermula. Inilah strategi politik dan wayang Pakatan Rakyat. Lakonan demi lakonan. Babak demi babak sehingga mengotori imej Malaysia di mata dunia.


Segala berita buruk mengenai kerajaan BN disalurkan ke channel antarabangsa seperti AFP, Al-JAzeera dan sebagainya bagi mendapatkan sokongan dan simpati luar. Ini dibuat dek kerana Surat khabar sampah yang dicipta untuk menfitnah kerajaan dah maki basi dan berbau busuk. Busuk kerana cerita yang dibawakan banyak unsur berat sebelah dan tiada sambutan. Sapa nak baca berita yang ditulis secara syok sendiri? Naik lif tekan sendiri, masuk bakul angkat sendiri. Kata Utusan M, tapi propaganda yang dimainkan dalam HaraKAH? dan banyak lagi paper sampah lagi teruk.


Apa yang mungkin boleh dibanggakan adalah Utusan M ditulis atau dikelola oleh penulis yang berlatar belakangkan pendidikan dari institusi yang diiktiraf, tapi surat khabar pembangkang? Ijazah pondok nipah mana di mai pun tak tahu. Penulisan berdasarkan agenda politik membabi buta tanpa memikirkan kesan kepada pembaca yang taksub membacanya. Kesannya jelas, SAPA yang membacanya? Tentulah rakyat yang taksub sahaja. Yang len? Ada aku kesah?

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]