Wednesday, September 8, 2010

DAP JADI PM - UMAT MELAYU BERSEDIA DARI SEGI MENTAL DAN EMOSI?

BERSEDIALAH KITA EMOSI & MENTAL BER-PM-KAN DAP

DALAM BUKU KONG FU TZE yang usaha penterjemahannya diusahakan oleh IKD ( Institut Kajian Dasar) menulis bahawa masyarakat Cina di seluruh Dunia adalah bersaudara. Mereka berkongsi perasaan di dalam hal-hal perniagaan, pendidikan, budaya, persatuan dan bahasa.

Walaupun Lee Kuan Yew dalam Memoirnya berkata beliau bukan Komunis, beliau katanya seorang Nasionalis, tetapi Teori masyarakat Cina bersaudara dipegang kuat olehnya. Sebab itulah, di dalam mentaDbir Singapura, Lee KUan Yew mengamalkan teori Tidak Boleh Ada Pembangkang Yang Kuat untuk menjayakan negara Singapura.

Sebab itulah, di Singapura anda tidak boleh bercakap terlampau Demokrasi, anda tidak boleh Mengkritik Perdana Menteri Singapura, anda tidak boleh menulis buku yang tidak baik mengenai Perdana Menteri Singapura, jika tidak anda akan disaman sehingga bankrap. Sebab itulah Lily Zubaidah tidak dibenarkan masuk ke Singapura.

Mencontohi Lee KUan Yew adalah Lim Guan Eng di Pulau Pinang. Bagi penulis itu tidak lah mengejutkan sangat, kerana bagi penulis Lim Guan Eng melalui DAP sudah bersedia menjadi Perdana Menteri Malaysia. Seluruh rakyat Malaysia perlu bersedia ke arah itu, khususnya menjelang PRU13.

1. SEPANJANG jULAI, 2010, parti DAP mendaftar seramai 9,106 pengundi berbanding UMNO pula 7,230 orang.

2 Pada Jun, DAP mendaftarkan 20,862 orang manakala Umno pula 10,675 orang

3. Sepanjang Julai lalu PAS menghimpunkan 3,961 pengundi baru berbanding 12,228 pengundi baru sebulan sebelum itu.

4. Mengikut pecahan yang dikeluarkan SPR, pada Julai lalu, Umno mendaftar 7,230 pengundi baru, MCA (455), MIC (18), Gerakan (83), DAP (9,106), PAS (3,961), PKR (1,749), PPP (98), PBS (225), SAPP (20), LDP (68), PBB (303), SUPP (490), SPDP (93), dan PRS (12).

Sepanjang enam bulan pertama tahun ini, DAP telah mendaftarkan 55,321 pengundi berbanding Umno 54,872.

MCA pula mendaftarkan 2,917 pengundi baru antara Januari dan Jun lalu, MIC (1,109), Gerakan (476), PAS (36,618), PKR (13,098), PPP (empat), PBS (686), SAPP (218), Upko (241), LDP (37), PBB (649), SUPP (972), SPDP (435), PRS (191) dan SNAP (enam).

5. Jika mengikut trend yang sangat aktif di pihak DAP, masyarakat Malaysia terutama orang Melayu/Bumiputera yang meliputi kira-kira 66.8% daripada kira-kira 28,306.7 Juta penduduk Malaysia hendaklah bersedia dari segi Mental untuk berPerdana Menterikan Lim Guan Eng, Setiausaha Agong DAP.

6. DS Anwar bukan Perdana Menteri menanti di PRU-13. Tidak ada perjanjian bertulis dan Tidak Ada Perjanjian yang disahkan oleh Mahkamah bahawa sekiranya Pakatan Rakyat menang PRU-13, DS Anwar Ibrahim akan menjadi PErdana Menteri dan Tg Haji Hadi Awang sebagai Timbalan Perdana Menteri. .

Kalau ada, penulis cabar Perjanjian itu Didedahkan.

Dokumen Perjanjian itu tidak ada, yang hanya ada ialah janji-janji di atas pentas ceramah dan Press Conference sahaja, yang boleh terburai selepas DAP menguasai majoriti kerusi Parlimen pada PRU-13 nanti.

PAS sendiri dipaksa mengakui dan menerima Perlembagaan Persekutuan dan menggugurkan penubuhan Negara Islam dan Undang-Undang Syariah. Datuk Zaid Ibrahim yang menentang Hudud telah memperingatkan PAS baru-baru ini supaya PAS mengingati semula perjanjian bahawa Perlembagaan Persekutuan akan diikuti.

PAS menggunakan dua cara. Cara yang pertama apabila berhadapan dengan DAP mereka akan mengatakan tidak akan menubuhkan negara Islam atau melaksanakan Undang-Undang Syariah. Cara kedua, apabila di hadapan penyokong, PAS mengubah nada.

Bagi penulis, PAS lebih mudah melaksanakan Undang-Undang Syariah dan menubuhkan negara Islam di dalam UMNO berbanding bersama DAP. Tun Dr Mahathir sebelum bersara tahun 2003, sudahpun mengisytiharkan Malaysia sebuah negara Islam, negara Islam fundamental. Maka, pengisian Islamiknya dalam segenap kehidupan, sama-samalah kita semua bertanggungjawab, bukan begitu...

Kesilapan mereka ialah mereka hanya menumpukan kepada PRU-13, mereka tidak melihat 10 tahun akan datang apabila PKR sudah tidak lagi diterajui oleh DS Anwar dan DS Wan Azizah...

Anda ?..

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]