Wednesday, September 8, 2010

PAS TIDAK MAHU CINA, INDIA JADI WARGANEGARA MALAYSIA!

Wednesday, September 08, 2010
GEMPAR !! PAS TIDAK MAHU CINA, INDIA JADI WARGANEGARA MALAYSIA!
Dr Novandri Hasan Basri

Penulis tersenyum sinis melihat kepimpinan PAS seperti Idris Ahmad, Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar dan lain-lain yang melenting apabila bekas menteri penerangan Tan Sri Zainuddin Maidin mendedahkan bahawa terdapat pemimpin PAS menyuruh Tunku Abdul Rahman merampas harta orang Cina sewaktu peristiwa 13 Mei 1969.

Macam-macam yang mereka perkatakan. Yang indahnya, kita tahu kenapa mereka melenting dan bersusah payah untuk menangkis pendedahan Zam kerana mereka tidak mahu kaum Cina tersinggung dan berubah hati.

Tetapi penulis tidak faham sejak bila kepimpinan PAS merasa yang parti mereka itu telah diterima sepenuhnya oleh kaum Cina kerana sehingga ke saat ini pun, kaum Cina masih mengganggap PAS sebagai parti bertopengkan Islam dan mempunyai sejarah anti-Cina yang meluap-luap. KLIK SINI

Pendedahan Zainuddin Maidin adalah salah satu daripada kebenarannya.

Penulis ada satu lagi bukti yang jauh lebih kontroversi daripada apa yang diperkatakan oleh Zanuddin Maidin. Bukti ini pasti akan mengguris hati kaum Cina dan kaum India sehinggakan mereka tidak akan lagi memandang parti tersebut.

Buktinya pun penulis sertakan !!

Sila rujuk :-

1. HarakahDaily.Net (27 Ogos 2007) Artikel bertajuk "Menjelang Kemerdekaan II : PAS Tolak Suruhanjaya Reid, Perikatan Sokong"

2. Artikel MIM bertarikh 3 September 2009 bertajuk Parti PAS Tidak Sokong Kaum Cina & Kaum India.

HarakahDaily melaporkan bahawa :-

1. PAS tolak Jus Soli

PAS juga membantah keras tuntutan orang asing untuk menjadi rakyat negeri ini berasaskan prinsip Jus Soli ataupun melonggarkan syarat kerakyatan. Sekiranya tuntutan kaum asing itu diterima serta mengambilkira kekuatannya dari segi ekonomi, pasti ia akan menimbulkan kekacauan dari segi politik.

Maksud laporan HarakahDaily,

1. Parti PAS tidak mahu kaum Cina, kaum India dan kaum asing yang lain menjadi warganegara Malaysia.

2. PAS tidak mahu rakan-rakan politik mereka seperti Karpal Singh, Lim Kiat Siang, Lim Guan Eng, Tony Pua, Elizabeth Wong dan seluruh keturunan mereka sebagai rakyat Malaysia. No citizenship to Non Malays !

3. Setiap kaum Cina dan India yang berwarganegara Malaysia masih akan dilabel 'pendatang' sehingga ke hari ini jika cadangan PAS itu diterima.

4. Segala keistimewaan sebagai warganegara Malaysia seperti mengundi dan sekolah jenis kebangsaan tidak mungkin akan dinikmati oleh kaum-kaum tersebut disebabkan oleh fahaman ekstremis PAS itu!

NAH.... Takkah kenyataan di dalam HarakahDaily itu lebih kontroversi dan lebih menaikkan marah dan kecewa kaum Cina dan India terhadap parti PAS? KLIK SINI

Dan kini, kepimpinan PAS cuba berlagak liberal dengan pelbagai usaha yang ahli-ahli PAS sendiri pun marah!

Kali ini bukan sahaja ahli-ahli dan penyokong-penyokong PAS yang marah, seluruh kaum bukan Melayu turut marah kepada parti PAS.

Lakonan yang hampir berjaya tetapi jatuh tersungkur muka tersebam seluar terkoyak....parti PAS wajib menjawab isu ini ! KLIK SINI
Seperkara lagi , kaum-kaum Cina dan India patut bersyukur kerana Parti Perikatan / Barisan Nasional tidak ekstremis seperti parti PAS dan oleh karana itu mereka semua dapat menjadi warganegara negara ini!

P/S : Tak perlulah delete artikel tersebut dalam HarakahDaily kerana ramai yang sudah simpan artikel itu !!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]