Friday, October 22, 2010

Kata Kunci YAB DS Najib


Kata Kunci YAB DS Najib

Saya sangat bersetuju dengan saranan Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak (baca di sini) yang mahu setiap daripada ahli UMNO untuk bersatu-padu mempertahankan Putrajaya. Saya fikir, ini adalah mesej paling penting yang menandakan pilihan raya umum yang ke-13 semakin hampir. Ramalan para pemerhati politik mendakwa - selewat-lewat pilihan raya umum ke-13 adalah penghujung April 2011 - sekiranya ini benar, kerja kita sebagai ahli UMNO perlu digandakan.

Tiada jalan pintas untuk menang dan tiada jalan mudah untuk berjaya. UMNO perlu mengembalikan semangatnya yang telah hilang dalam PRU-Ke 12 yang lalu. Namun demikian, sejak akhir-akhir ini, kekuatan UMNO semakin pulih dan luka yang dialaminya pun semakin sembuh. Tanda-tanda UMNO mampu bangkit di DUN Galas semakin jelas - sekiranya DUN Galas kembali ke pangkuan UMNO, maka tidak mustahil PRU-Ke 13 bakal menyaksikan UMNO kembali kukuh dan kuat. Untuk mengambalikan kekuatan UMNO terdapat lima jalan yang jelas, iaitu :

1. Tiada tempat dan kedudukan untuk para perasuah di dalam UMNO

2. Mana-mana Ketua Bahagian UMNO yang sudah terlalu lama menjadi wakil rakyat, eloklah rasanya mengundur diri daripada menjadi calon dalam pilihan raya yang akan datang, berundur secara terhormat demi kebaikan parti dan umat.

3. UMNO perlu menekankan soal agama. Kuatkan penghayatan agama dalam kalangan ahli UMNO, InsyaAllah, Allah akan bersama kita semua.

4. Kerajaan perlu bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang mempertikaikan Hak Istimewa Orang Melayu dan Perlembagaan Negara - tiada kompromi dalam hal tersebut.

5. Pemimpin-pemimpin UMNO mesti berhati-hati dalam apa-apa juga tindakan mereka, tersilap langkah, ia bisa sahaja menjadi modal politik pembangkang untuk "menghentam kerajaan"

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]