Sunday, October 10, 2010

PAS BAKAL DIPERLEKEHKAN PENYOKONG PAS ?

HUSAM MUSA 


Oleh MIM TEAM

MIM tergelak dengan gesaan si Husam Musa yang 'menasihatkan' pemuda PAS dan Pakatan Rakyat. Rasa-rasanya, apakah pemuda PAS dan Pakatan Rakyat mahu mendengar 'nasihat' Husam?

Jika kita turuti kembali pilihanraya-pilihanraya kecil sebelum N45 DUN Galas, ramai pemimpin Pakatan Rakyat yang cuba 'menasihatkan' ahli-ahlinya tetapi kesamsengan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat dan PAS terus berlaku.

MIM ada contohnya :-

Jangan mimpilah jika penyokong-penyokong PAS dan Pakatan Rakyat mahu mengikut kata-kata Husam. Beliau dan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat tidak mampu untuk mengawal mereka kerana mereka sendiri bersikap samseng. Ianya diibaratkan ketam mengajar anaknya berjalan lurus.

Dalam konteks ini, penyokong-penyokong pakatan Rakyat tidak boleh dipersalahkan sepenuhnya tetapi pemimpin-pemimpin PAS dan Pakatan Rakyat yang patut dipersalahkan.

Pernahkah kita lihat disepanjang 53 tahun kemerdekaan negara ini, ada ADUN yang naik ke meja dan menayangkan samseng beliau? PArti DAP adalah yang pertama!


Jika pilihanraya N45 DUN Galas diteruskan, kemungkinan besar akan berlaku insiden-insiden yang tidak diingini hasil dari provokasi penyokong-penyokong PAS. Propaganda dan provokasi akan bertambah teruk jika parti PAS/Pakatan Rakyat tahu yang mereka akan kalah di dalam pilihanraya itu.

Makanya, MIM setuju jika parti PAS tidak bertanding di Galas

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]