Sunday, October 17, 2010

PERTIMBANG SERTAI UMNO !!

Sunday, October 17, 2010

BAJET 2011 - UST. NASHARUDIN PUJI NAJIB, PERTIMBANG SERTAI UMNO !!

Bajet 2011 yang dibentang oleh Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak mendapat pelbagai reaksi dari pelbagai lapisan masyarakat termasuklah Pemimpin Politik. Hampir kesemua Pemimpin komponen BN memberi reaksi positif terhadap Bajet 2011.

Pembangkang pula seperti tahun-tahun sebelum ini, sentiasa tidak berpuas hati dengan Bajet Kerajaan Persekutuan. Masing-masing memberi reaksi negatif dan tidak berpuas hati terhadap beberapa perkara.

Peliknya, dari kesemua Pemimpin Pembangkang, tersebut seorang Pemimpin PAS yang memuji dan menyokong sepenuhnya Bajet 2011. Hairan? Pendirian beliau tidak sama dan sealiran dengan rakan-rakan Pembangkang beliau yang lain. Siapa? Individu tersebut tidak lain tidak bukan, Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

"Kami amat menghargai insentif yang diberikan pihak Kerajaan. Beberapa insentif termasuklah Hal Pembankan dan Kewangan Islam sewajarnya diberi pujian sepenuhnya". Itulah komen yang diberikan Ahli Parlimen Bachok ini. Lain macam bunyinya.

Berlainan pula dengan pendirian rakan-rakan beliau yang lain. Anwar Ibrahim memberi komen dengan nada keras mengatakan "Bajet ini tidak jelas. Ia hanya mengetengahkan beberapa projek besar yang boleh rakyat anggap mencukupi. Isu pokok dalam pertumbuhan ekonomi Negara tidak ditangani dan saya akan jawab semuanya Isnin nanti. Tapi saya suka apabila harga Seluar Dalam diturunkan... Hehehehe".. Aik... Jangan mara ha...

Begitu juga reaksi dari Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, "Saya melihat, bajet ini tidak mencapai maksud untuk menemui rakyat bawahan. Transformasi ekonomi tidak diterjemahkan dengan bajet pada golongan sasar". Pulak.... Pandai pula sebut Transformasi. Kenapa? Tiada lagi perkataan Reformasi ke?

Daripada kenyataan ketiga-tiga Pemimpin ini, jelas Ustaz Nasharuddin menyokong Kerajaan BN pimpinan UMNO. Tapi, apakan daya. De Facto PAS, Nik Ajis tidak dapat menerima UMNO. Mengamuk la Pak Nik Ajis lepas ni. NASHA....Keluar, mu keluor dari PAH... Cilako, Cilako, Cilako.


Post by... Melayu Cindia

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]