Tuesday, November 16, 2010

APABILA REALITY DI PUTAR BELIT UNTUK PERIBADI....

Susah sangatkah orang Malaysia hendak menerima sesuatu yang baharu?

SEKARANG ada pihak tertentu berusaha mencari apa sahaja jalan untuk memburuk-burukkan Program Transformasi Ekonomi (ETP) yang dilancarkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
 
Bagi DAP, ETP ini penuh dengan retorik.

Ada pihak pula melihat, usaha menambahkan lagi pusat-pusat hiburan dalam projek ETP tidak dilihat selari dengan amalan dan nilai budaya negara ini.

Maka ada yang berkempen bahawa ETP ini tidak akan mendapat sambutan rakyat. Lebih-lebih lagi apabila Malaysiakini memetik undian mengenai perkara ini dari laman web Utusan Online.

Bagi saya, inilah budaya orang Malaysia apabila menerima sesuatu perkara yang baru. Ada sahaja yang tak kena pada mata dan fikiran mereka.
 

Dahulu semasa Tun Dr. Mahthir Mohamad merancang pembinaan Lebuh Raya Utara Selatan, DAP yang paling lantang menuduh itu projek membazir. Begitu juga dengan Projek Jambatan Pulau Pinang, tetapi sekarang kenapa tidak kata projek itu membazir.

Malah sekarang mereka turut berebut-rebut memasang impian untuk menawan Putrajaya. Kita jangan lupa, orang yang tidak suka rakyat maju dan menyokong kerajaan sahaja yang paling lantang mencipta tohmahan dan fitnah tentang transformasi kerajaan sekarang.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]