Saturday, November 20, 2010

GEMPAR: DAP PULA BERBALAH REBUT KUASA


GEMPAR: DAP PULA BERBALAH REBUT KUASA




1. Belum pun reda ribut yang melanda PKR, satu lagi ribut menghentam Pakatan Rakyat. Kali ini DAP Perak pula dilaporkan huru-hara akibat mereka mengamalkan politik anak-beranak, Nepotisme!!

2. Kulasegaran, ahli Parlimen Ipoh timur menolak tawaran Pengerusi DAP Perak Nge Koo Ham untuk menduduki kerusi Naib Pengerusi Negeri atas alasan DAP Perak terlalu dikuasai oleh kaum Cina dan kaum keluarga Nge.>>>BERITA PENUH DI SINI<<<

3. Penolakan tawaran ini juga adalah bukti kuat yang menunjukan bahawa perkhabaran perdamaian antara Kula dan Nge hanyalah omong kosong dan cakap politik mereka sahaja.

4. Terdahulu, Kem Nge dan Kula bertembung dalam pemilihan parti negeri itu yang mana Kem Nge menang besar. Ada kemungkinan Kem Nge telah mengaturkan keputusan pemilihan dan Kula tidak berpuas hati dengan keputusan tersebut.

5. Kula sepatutnya sedar dari awal bahawa Nge memang Komunis yang Cauvinis dan mengamalkan Nopotisme. Awak tu bukan dari kaum mereka jadi susah sedikit kaum Nge terima dalam parti family mereka. Jadi bila dah sedar, apa tunggu lagi???

6. Kula juga harus sedar bahawa DAP ini adalah parti utama bagi Komunis Cina di Malaysia. Jadi untuk memimpin DAP haruslah dari kalangan kaum mereka juga. Kula sudah tentu perasan warna kulit antara anda dan Nge jauh berbeza bukan???

7. JPX rasa Pakatan Rakyat memang tak mampu utuk mentadbir negara. Parti mereka pun tak dapat dijaga dengan baik inikan pula mahu membela nasib rakyat???? DAP memang menjaga nasib rakyat, tapi hanya untuk yang sama kaum dengan mereka dan kaum keluarga terdekat sahaja.

8. Mungkin ada hikmah Kula menolak jawatan tersebut. Jika Kula ikhlas ingin berjuang, banyak jalan yang lain dan DAP bukanlah jalan yang terbaik!!!

9. JPX pun tak boleh habis fikir macam mana agaknya nasib Orang Melayu yang bernaung di bawah pimpinan DAP dan apa pula agaknya nasib mereka yang jadi ahli DAP!!!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]