Wednesday, December 22, 2010

JANJI BARU VS JANJI LAMA : PENIPU BESAU !

 

S'ngor tak boleh tunai janji, Ini pula janji 100 hari


Surat khabar Cina semua memberi sokongan kepada penipuan dan putar alam yang dilakukan di Konvensyen Pakatan Rakyat. Besar-besar Sin Chew dan khabar Cina lain memberi publisiti kepada janji 100 Pakatan Rakyat.

Kami siarkan beberapa ringkasan laporan akhbar Cina. Sin Chew 20 Disember berikut:
Pakatan Rakyat Menetapkan 10 Pendekatan Baru Dalam Masa 100 Hari.

Jika Berjaya Merampas Kuasa Pemerintahan Kerajaan Pusat

Dis 19, KEPALA BATAS: Pemimpin tertinggi 3 Parti Komponen Pakatan Rakyat mengumumkan dalam konvensyen Pakatan Rakyat kali ke-2 di Dewan Milenium KEPALA BATAS yang bertajuk “Ubah sekarang, Selamatkan Malaysia” bahawa Pakatan Rakyat akan melaksanakan 10 dasar yang menguntungkan rakyat dalam masa 100 hari jika berjaya merampas kuasa pemerintahan kerajaan pusat pada Pilihanraya Umum Ke-13.

10 Dasar tersebut ialah:

1) Memansuhkan ISA;
2) Menghapuskan tol;
3) Mereformasikan Institut penting Negara seperti SPR, SPRM, Pejabat Peguam Negara, PDRM untuk mengembalikan Kewibawaan kepada sisitem Pentadbiran Kerajaan;
4) Merombak struktur subsidi Negara bagi mengurangkan subsidi kepada pihak swasta;
5) Mengkaji semula struktur gaji kakitangan awam dengan menaikkan imbuhan pengurusan sebanyak RM500 sebulan setiap guru sebagai penghargaan kepada mereka;
6) Menjadikan air sebagai hak rakyat dengan mengembalikan semua konsesi pengurusan air yang diuruskan swasta kepada kerajaan;
7) Menyediakan perkhidmatan internet wi-fi penerima kepada semua rakyat dikawasan Bandar dan separa Bandar;
8) Membatalkan FELDA Plantations bagi membuka lading yang kini diuruskannya kepada generasi kedua dan ketiga FELDA;
9) Menaikkan royalti minyak kepada SABAH, SARAWAK, TERENGGANU dan KELANTAN kepada 20%; dan
10)Menubuhkan suruhanjaya DiRaja bagi menyelesaikan masalah pendatang tanpa izin dan kerakyatan di SABAH.
Mereka juga memberi liputan kepada Lim Guan Eng yang menyokong program 100 hari.


Ingat apa berlaku di Selangor, mana janji? Semua janji Pakatan di Selangor tidak praktikal dan tidak upaya dilakukan.

Mereka hanya pandai menabur janji untuk menyedapkan hati pengundi seperti janji kepada guru dan peneroka Felda tapi adakah ianya praktikal dan boleh terlaksana.

Menaikkan gaji guru akan menaikkan gaji semua kakitangan yang lain. Bolehkah dalam 100 hari mereka boleh dapat tambahan dan sumber kewangan untuk naikkan semua bujet gaji kakitangan kerajaan?

Nak tutupkan Felda plantation untuk kasi kepada genrasi kedua dan ketiga? Cakap senang ... free. Peneroka generasi pertama dah dapat 10 ekar seorang, kini nak kasi semua genarasi kedua dan ketiga dengan menutup Felda Plantation?

Dari mana mereka nak cekau duit untuk biayai subsidi dan segala kemudahan sosial yang Felda berikan kepada peneroka? Felda dah lama tidak dapat subsidi dan peruntukan dari kerajaan. Mereka dah berdikari dan tidak bergantung kepada kerajaan.

Kalau begitu ini bermakna Felda kena bergantung balik kepada kerajaan. Ini semua nak dilakukan dalam 100 hari?


Nak rombak struktur subsidi kepada swasta? Ada subsidi kepada swasta itu adalah untuk mengurangkan kos kepada rakyat. Kalau swasta itu tak dapat subsidi, naiklah harga. Tapi mereka tak mahu naikkan harga keapda rakyat?

Nak hapuskan tol akan bermakna mengkenselkan semua perjanjian antara kerajaan dengan syarikat swasta. Kerajaan tak akan ada duit untuk bayar compensation kepada syarikat yang sudah bermodal menyediakan jalanraya.

Niat baik tapi macam mana cadangan mereka? Dalam 100 hari pulak tu? Main paksa syairkat semua kena jual ke? Paksa pakai tentera ke ni? Dah bunyi macam anarki!!!

Selangor tu ... nak beli balik SYABAS dan empat aset air pun tak mampu. Rizab dah dihabiskan Khalid untuk kasi air free kepada orang kaya. Belum cerita pembiayaan nak naik taraf perkhidmatan air.

Nak menyediakan perkhidmatan internet Wi-Fi percuma kepada semua rakyat dikawasan Bandar dan separa Bandar? Berapa billion ni? Telco pun tercungap2 nak mengejar menyediakan perkhidmatan dan mengejar teknologi.

Tambahan belanja lagi. Tak ada ke cara nak tambahkan bujet kalau asyik nak belanja?

Lepas tu kerajaan nak dikurangkan lagi kewangan dengan naikkan royalti minyak kepada Sabah, Sarawak, Terengganu dan Kelantan ke 20%.

Negeri lain tak mahu kah royalti juga dan dinaikkan pula? 100 hari nak tukar perjanjian petroleum? Kikiki ...


Lepas tu nak memansuhkan ISA? Kami tanya Lim Guan Eng .... kenapa Lee Kuan Yew tak mansuhkan ISA? Sudahlah nanti mereka akan buat satu peristiwa untuk perlu guna ISA dan jadi dalih untuk kekalkan sementara ISA. Lama2 kekal selama2nya.

Kalau Anwar dan DAP pun tak hargai dan amal kebebasan akhbar, ini nak mansuhkan ISA. Jangan kena tipu!

Elleh ... nak mereformasikan institusi seperti SPR, SPRM, Pejabat Peguam Negara, dan PDRM.

Mereka ini yang tidak menghormati institusi ini. Macam mana mereka nak reformasikan?


Macam mana nak buat semua ini dalam 100 hari sedangkan mereka sendiri tidak tahu dan faham macam mana nak tadbir negara????

Janji senang dan sedap didengar tapi nak buat bukan semudah itu dan secepat itu.

Anwar gay pasti akan mengecewakan anda!!!

Punai bangga kata "Saya gay, Saya ok"... Astaghfirullah PAS, apa jadi?


Azwan Ismail, 32 seorang jurutera, penyair & penulis merupakan salah seorang peserta kempen Seksualiti Merdeka yang menyokong individu yang memilih untuk hidup sebagai "gay", "lesbian" dan sebagainya. Kempen tersebut mendapat sokongan daripada pergerakan It’s Get Better Project.

Dalam video ini, Azwan Ismail mengaku bahawa dirinya gay dan bangga dengan slogannya "Saya Gay, Saya OK".

Petikan dari MIM


Akibat pertahan punai hinggap punai ...


Ayooo mula-mula wa caya pasal percaya penafian Sinar Harian berikut:


Isyyy ... wa ni naif sungguh. Takkan tak mungkin ustaz PAS bikin ini macam?

Bukan pasal wa tak caya orang PAS berkhalwat berkahwin dengan pompuan, itu wa tengok saja kat Mat Sabu.

Bukan pasal wa tak caya orang PAS suka juga hiburan, wa tahu Mahfuz suka pergi dangdut. Bila di Indon, asal bapak senang dia pun naik sheikh jadi u-start.

Bukan pasal wa tak caya Papagomo, tajuk Gomo sensasi tapi dalam ada isi. Kadang tersalah, takda hal. Semua kita tersalah. Lebih banyak yang betul dari tak betul. Bukan seteruk orang Pakatan Riot.


Wa susah percaya pasal tak akan sampai balun ustazah. Satu lagi sebab wa susah nak percaya pasal kes ini kes dalam keretapi.

Isyy isyyy ... orang UMNO yang sering digambarkan sebagai jahat oleh PAS pun tak tergamak sampai nak balun ustazah dan bikin hal dalam koc keretapi.

Kalau hal2 melibatkan dalam kapalterbang, diberi panggilan Mile High Club. ADUN Selising, Ustaz Saipul Bahri bin Mohamad ni dikira ahli Mile Long Club lah? Kah kah kah ...


Hangpa baca bukti Papagomo di sini. Ini bukan spin. Ini bukan wayang. Ini betul-betul.

Saksi pun ada.

Pi dengar macam mana Nik Aziz boleh ngaku salah kerana dia sudah spin kata buat Istiharah dan dapati sudah dimaafkan. Pembohong punya N.Ajis.


Mereka sudah rasa bersalah lalu semua maklumat sudah di delete

Wa tulis benda ni pun punai dah nak terbang. Dalam khayalan wa, bertanya macam mana agaknya rupa ustazah PAS tu ... terbayang Dato Mashitah pulak. Hmmm ...

Astaghfirullahhhh ... maaf ye. Itu pompuan dah bersuami. Banyak mintak maaf. Hanya wa punya imaginasi jahat.

Berbalik pada cerita, PAS patut rasa malu ...

Kita semua ada punai. Dah fitrah burung, dia mahu sentiasa bebas. Punai ni memang suka menghinggap. Kita sebagai tuan burung punai kena jaga baik2.

Kalau burung peliharaan ini jahat pun janganlah sampai hinggap pada ustazah dan dalam koc keretapi. Carilah hotel!

Hai ... apa nak kata PAS. Kalau dah pertahan punai hinggap punai, ini jadinya. Dah jangkit penyakit punai hingga dah tak terkawal.

Rupanya bukan setakat itu, ada kisah lain pula

... jeng jeng jeng

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]