Monday, December 27, 2010

Nurul Izzah Pancut Awal Sebelum Bapanya

Monday, December 27, 2010



Nurul Izzah Binti Anwar Ibrahim, kemana tumoahnya kuah jika tidak ke Nasi? Namun ianya berbeda dengan apa yang berlaku kepada Nurul Izzah ini. berbeda sama sekali dengan bapanya Anwar Ibrahim kerana Bapanya bukanlah perdana Menteri malah waktu ini juga hanyalah Ketua Pembangkang yang hanya dapat di capai melalui Ehsan DAP dalam parlimen.

Akhbar Suara Rakyat iaitu suara Pakatan rakyat mengeluarkan tajuk muka depannya dengan isi pati Nurul Izzah bakal Perdana Menteri Malaysia. Satu gimik politik yang sentiasa di mainkan oleh Pemimpin Pakatan rakyat dalam meraih populariti dalam melariskan Akhbar cap Ayam mereka ini.

Aku tidak lah mahu mengulas panjang akan isu ini namun aku agak Hairan bagaimana sebuah Akhbar yang di miliki oleh Pakatan rakyat boleh mengutarakan Nurul Izzah sebagai Perdana Menteri Malaysia dan tidak Anwar Ibrahim? Apakah mereka sudah dapat merasakan yang Pemimpin mereka Anwar Ibrahim akan kempunan menjadi Perdana Menteri?

Bagaimana Nurul Izzah boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia sedangkan di waktu ini dalam Pakatan rakyat barisan ahli parimen nya di monopoli oleh DAP. Jika benar sebagaimana angan angan PR bahawa mereka akan menang PRU 13 kelak apakah DAP akan kurang kerusi Parlimen berbanding PKR?

Jika DAP menang majoriti kerusi dalam Parlimen berbanding PKR dan PAS dalam Pakatan rakyat apakah DAP yang mana Kit Siang selaku Ketuanya akan merelakan jawatan PM di serahkan kepada PKR secara bulat bulat? Dari sudut mana kita dapat melihat DAP sanggup merelakan kerusi berkenaan kepada Nurul Izzah?

Andai kata PKR pula yang melebihi kerusi Parlimen berbanding DAP dan PAS, apakah Nurul Izzah akan di lantik menjadi PM? Bagaimana dengan Kekasih Gelap bapanya Azzmin Ali selaku Timbalan Presiden PKR? Azmin Ali akan merelakan Nurul Izzah memegang tampok PM?

Sudah terang lagi bersuluh apa yang di keluarkan oleh Akhbar Pakatan rakyat ini adalah satu gimik kepura puraan bagi mengaburkan mata para penyokong mereka yang sebenarnya DAP telah menguasai segala pentas yang ada.

Ingatlah wahai anak bangsa dalam PKR dan PAS, Kekuatan Pakatan rakyat waktu ini hanyalah terletak pada DAP dan kuasa dalam menentukan siapa yang layak menerajui negara jika Pakatan Rakyat mentabdir adalah terletak di bawah Kekuasaan DAP.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]