Sunday, February 20, 2011

APA YANG MEREKA TAK KATA PADA MELAYU UMNO!

Melayu PASngok pengamal islam radikal

"Melayu harus dibakulsampahkan" - Jijah

Kalau orang Melayu nak selamat, mesti tegakkan Islam baru selamat.

“Kalau tegakkan Melayu memang tak selamat,” kata beliau pada Konvensyen Nasional Pengupayaan Bangsa: Jaminan PAS hari ini. Hj Hadi

“Golongan yang paling lantang memperkatakan isu Ketuanan Melayu adalah dari kelas pertengahan Melayu, sekali gus turut menjadi wakil kepada kelas bawahan.

“Selain itu, kumpulan-kumpulan ultra-Melayu pula tumbuh seperti cendawan selepas hujan turut menyumbang kepada pola pengundian ini,” Saifuddin ding-dong


Betul ke melayu akan lebih selamat di bawah PASngok? Jangan lupa perjuangan PASngok di buat berserta dengan 2 parti yang berlainan ideologi. Sejauh ni selamat ke orang melayu di pulau mutiara? macam mana plak melayu penganut ajaran PASNgok yang kene tipu bulat2 dalam isu kohilal dan tabung memali?

Saipudin ding dong sendiri pun pening dengan hala tuju perjuangan sebenar PASNgok. PASngok parti yang takde pendirian. PASngok berjuang mengikut rentak orang lain. Kalau Dong Ziong ultra chauvinist sibuk mempertahankan bangsa mereka, PASngok tak berani nak menghalang! Takut sokongan mereka lari ke BN.

Bila mana perkasa mula di tubuhkan, pakatan punye riuh macam ayam nak mengawan!. mereka tau perkasa bukan parti politik. Tapi kenapa mereka takut sangat dengan perkasa? mereka juga orang melayu. Salah ke sebuah pertubuhan melayu menyokong perjuangan orang melayu. sama seperti Dong Ziong menyokong perjuangan chauvinistnye?

Bezanya perkasa mempertahankan hak kedaulatan dan tanah ketuanan asal tanpa mengusik hak kaum lain. Sebaliknya orang melayu seperti PASngok dan PKRngok bermati2an nak mengadaikan maruah, agama dan negara semata2 nak tengok orang melayu merempat di negara sendiri. sebab tu dalam kamus politik mereka "KETUANAN MELAYU" harus di hapuskan manakala islam terus diperalatkan.

Kini kebimbangan PASngok semakin terserlah ketika sokongan orang melayu terhadap mereka semakin pudar. Berdasarkan isu2 semasa di mana pada PRK yang lalu, sokongan orang melayu khususnya terhadap UMNO telah menunjukkan betapa pemikiran jahiliah yang cuba diterapkan oleh ketua puak2 Rejim PASngok telah di tolak mentah2.

Kesedaran dan kepekaan orang melayu terhadap kerajaan yang mengotakan setiap janji untuk terus memperkasakan orang melayu dari segi pembangunan sahsiah dan ekonomi cukup memberi impak yang amat berkesan. Lantaran itu PASngok cukup terpukul dengan situasi sekarang! Maka tahulah kita bahwa selama ini ketua2 Rejim PASngok adalah terdiri dari kalangan melayu/islam radikal yang cuba berlagak jadi puak pemisah berhaluan kiri, kanan, depan, belakang. Hanya beretorik di kala mereka dalam keadaan tersepit saje.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]