Sunday, February 20, 2011

BILA TUAN GURU MEROYAN?

NIK AZIZ MENGIGAU DAN MULA MERACAU!!!


Dah tua dah dia ni sebenarnya. Bawak bawak la berenti berpolitik. Cakap pun macam orang mengigau je dah. Tapi sempat lagi dia putar belit cerita untuk menipu rakyat.

Nik Aziz semalam mempertikaikan perlaksanaan Dasar Ekonomi Baru dan slogan Ketuanan Melayu yang kononnya dianjurkan oleh UMNO.

Beliau juga turut menjelaskan bahawa masyarakat Melayu diutamakan dalam agenda dakwah PAS memandangkan golongan itu merupakan kumpulan terawal menerima Islam di Malaysia.

Sekali pun, kata dia, PAS mentadbir Kerajaan Negeri tidak menyebut Melayu, mereka menggunakan dasar Membangun Bersama Islam dan ianya diterima baik oleh pelbagai lapisan masyarakat.

Tiga kenyataan itu saja dah cukup menggambarkan bahawa si Wali Terompah ini adalah ahli politik, bukan pendakwah. 

Yang pertama sekali dia pertikaikan Dasar Ekonomi Baru. Dasar Membangun bersama Islam dia tu berjaya sangat ke? 

Kalau berjaya, kenapa masih ramai rakyat Negeri Kelantan yang keluar berhijrah ke tempat lain? Itu je dah membuktikan bahawa PAS Kelantan gagal dalam dasar mereka.

Kalau Dasar Membangun Bersama Islam yang diguna pakai oleh mereka untuk menjamin kedudukan ekonomi Melayu di Kelantan berjaya, dah tentu sekarang ni semua penduduk Negeri tersebut dah jadi kaya raya.

Yang kedua kata dia, golongan Melayu tak dipinggirkan PAS sebab mereka golongan terawal memeluk Islam. Tapi kebanyakkan rakyat miskin di Kelantan adalah Melayu dan mereka masih juga terpinggir. 

Sebab apa? Salah Kerajaan Persekutuan jugak ke yang tak menjaga rakyat Negeri tersebut? Kalau salah Kerajaan Pusat, habis apa tanggungjawab Kerajaan Negeri? Takkan duduk saja je kot.

Yang ketiga. Adakah benar Dasar Membangun Bersama Islam yang diamalkan dan dakwah yang dibawa PAS berjaya meyakinkan masyarakat bukan Islam? 

Kalau macam tu, dah tentu semua rakyat Negeri itu beragama Islam tanpa mengira kaum. Tapi kenapa masih lagi ada kedai jual arak dan kedai judi di Kelantan?

Yang keempat, kata Nik Aziz, dasar yang dilaksanakan itu diterima baik oleh pelbagai lapisan masyarakat yang ada dibawah pentadbiran Kerajaan Negeri.

Kalau macam tu, dah tentu ada dikalangan wakil rakyat Negeri yang terdiri daripada pelbagai bangsa dan agama. Tapi yang ramai sekarang ni siapa?

Tapi dia kata Ketuanan Melayu tu tak bagus. Pada hal yang memerintah Kelantan dan semua wakil rakyatnya semua orang Melayu.

Nampak sangat Nik Aziz ni saja menggunakan Islam untuk meraih sokongan orang Islam terutamanya dikalangan Melayu. Nama je pemimpin Islam, tapi kerjanya menipu rakyat. Ceit!!! Pigidah!!!

NIK AZIZ DESAK BANGSA MELAYU DIHAPUSKAN!!

Posted: Sunday, February 20, 2011 by Gelombang Rakyat in Labels:
0

Semalam telah berlangsung 1 Konvensyen yang telah diadakan di Shah Alam, Selangor. Konvensyen tersebut dihadiri oleh beberapa Pemimpin PAS dan PKR termasuklah Nik Aziz, Hadi Awang dan Saifuddin Nasution yang bertindak sebagai panel. Dalam ucapan Nik Aziz, beliau telah menggamatkan Dewan tersebut apabila menghina dan mencerca bangsa Melayu yang digelar sebuah Bangsa yang Dikeji. Malah beliau sendiri jijik mengaku dirinya sebagai Melayu. Nik Aziz berpendirian Bangsa Melayu tidak sepatutnya wujud di muka bumi ini kerana Melayu sebuah Bangsa yang rosak. Beliau mengambil contoh Perjuangan UMNO yang mempertahankan Bangsa Melayu. Beliau melihat UMNO rosak akhlak dan moral, tidak menerima PAS kerana perjuangan Islam dan bersikap retorik dalam mentadbir Negara. Inilah bangsa Melayu yang diagung2 kan. Nik Aziz tidak menghadapi sebarang masalah jika Melayu dihapuskan, kerana bagi beliau, Islam adalah perjuangan sebenar. Beliau juga sanggup bersekongkol dengan Syaitan bagi menjahanamkan UMNO dan tidak dapat dinafikan, DAP lebih mulia sifatnya jika dibandingkan dengan UMNO. Kenyataan Nik Aziz ini telah mengejutkan hampir kesemua panel yang turut serta termasuklah Hadi Awang. Hadi Awang dilihat berang dengan kenyataan melampau Diktator PAS tersebut.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]