Wednesday, February 2, 2011

INFO GORENG PISANG PANAS

Wednesday, February 2, 2011

Sekali Lagi Sam Ketot Meminta Pertolongan Anwar Ibrahim Bagi Di Pilih Menjadi Calon



Mengikut sumber dari dalaman PKR mengesahkan yang kerusi di Dun Merlimau akan di berikan laluan kepada PKR bagi meletakkan Ketua Angkatan Muda nya Shamsul Iskandar sebagai wakil Calon Pakatan Rakyat dalam Pilihanraya kecil itu.

Pimpinan PAS Pusat di lihat telah bersetuju bagi memberi laluan kepada PKR memandangkan jika PAS bertanding di jangkakan satu lagi pembaziran Wang dari PAS akan berlaku memandangkan sudah 2 kali PAS tewas berturut turut di PRK Galas dan PRK Tenang.

Walaupun demikian pemberian meletakkan calon PKR di Merlimau mendapat tentangan sengit dari pemimpin pemimpin PAS di Melaka yang mana mereka pemimpin PAS di Melaka merasakan apa sahaja perjanjian di antara Pemimpin PAS Pusat tidak boleh menidakkan kerusi Dun Merlimau bagi meletakkan PAS sebagai Calon utama mewakili PR.

Kemelut dalaman Pakatan Rakyat sebenarnya semakin Parah dalam perebutan PRK Merlimau ini dan memang akan di jangka bahawa Dato Seri Anwar Ibrahim sekali lagi akan masuk campur dalam penentuan calon yang akan bertanding bagi mewakili Pakatan Rakyat.

Shamsul Iskandar di lihat telah melobi dalam hal ini memandangkan Janji Dato Seri Anwar Ibrahim yang pada mulanya ingin meletakkan Shamsul iskandar di PRK Hulu Selangor telah ingkar janji dan meletakkan calon Dato Seri Zaid Ibrahim sebagai calon PKR.

Faktor ini di lihat memberikan laluan kepada Shamsul Iskandar mendapat peluang nya yang ke dua dalam Bertanding bagi mewakili PKR dalam siri pilihanraya Kecil ini.

Sekali lagi Campurtangan Dato Seri Anwar Ibrahim dalam memenangkan Shamsul iskandar. Pemilihan AMK yang lalu juga sebegini nasib yang menimpa Chegubard bila campurtangan Anwar Ibrahim menyebabkan beliau tewas kepada Shamsul Iskandar.

Ikuti Siri PRK Merlimau di Blogg N-27 Merlimau

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]