Tuesday, February 22, 2011

Pas Kafir UMNO.... Minta Maaf Dulu.....

Pas Kafir UMNO.... Minta Maaf Dulu.....

PAS perlu meminta maaf kepada Umno terlebih dahulu sebelum mendakwa parti itu sebenarnya turut perjuangkan nasib orang Melayu, kata Setiausaha Politik Perdana Menteri Datuk Mohd Fatmi Che Salleh.

Mohd Fatmi berkata kenyataan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bahawa parti itu turut memperjuangkan orang Melayu sudah agak terlambat setelah begitu lama isu mengkafirkan penyokong Umno yang sebahagian besarnya adalah bangsa Melayu masih tidak ditangani oleh parti itu.

"Sudah lama bangsa Melayu yang berada dalam UMNO terguris hati dan perkara itu masih berlarutan sehingga ada yang masih melakukan sembahyang dua imam.

"Kenyataan Nik Aziz mengenai Melayu sudah tidak membawa apa-apa makna. Minta maaf dulu kepada Umno mengenai isu kafir mengkafir ini dan biar bangsa Melayu menentukan sikapnya selepas itu," katanya.

Menteri Besar Kelantan ketika berucap merasmikan Konvensyen Nasional Bangsa: Jaminan Pas di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam pada Sabtu lepas, berkata perjuangan terhadap masyarakat orang Melayu perlu diutamakan memandangkan statusnya sebagai peribumi di negara ini.

Kenyataan Nik Aziz itu dibidas beberapa pemimpin Umno semalam yang
menyifatkan ia hanya untuk memancing undi selepas sokongan bangsa Melayu
terhadap PAS semakin berkurangan.

Mohd Fatmi yang juga Ketua Umno Bahagian Kota Baharu berkata Nik Aziz
sebenarnya tidak mempunyai pendirian jelas dalam sesuatu perkara, dan suka
berdolak dalik selepas membuat kenyataan dan kemudian menyalahkan pihak lain.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]