Tuesday, March 22, 2011

MISTERI Y DAN T



Semalam riuh di Parlimen dan media cyber mengenai satu videoklip yang didakwa sebagai adengan seksual seorang pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur muda Cina. Video tersebut dikatakan dirakam secara sulit di sebuah hotel di Kuala Lumpur. Menurut orang yang menemui video tersebut, dikenali sebagai Datuk T, beliau menjumpai rakaman videoklip tersebut selepas disuruh oleh pemimpin pembangkang itu untuk naik ke bilik hotel itu mengambil jam beliau yang tertinggal. Dalam mecari jam tersebut, beliau menjumpai alat perakam video itu yang mengandungi adengan seksual pemimpin tersebut.

Videoklip itu mengambil masa beberapa minit, dengan segmen pertama menunjukkan pemimpin tersebut memasuki bilik hotel berkenaan dengan seorang wanita (disyaki seorang pelacur Cina) diiringi seorang lelaki. Segmen kedua menunjukkan pemimpin tersebut diberikan layan oral oleh wanita tersebut. Ini diikuti dengan segmen adengan "menyudu" dalam pelbagai posisi sehingga ke segmen "tembakan ke muka wanita tersebut". Segmen akhir menunjukkan pemimpin itu ke bilik sebelah kemungkinannya tandas. Keseluruhan adengan mengambil masa dalam 17 minit.

Kata seorang rakan yang menonton videoklip tersebut, "kalah Chua Soi Lek yop!". Kalah dari segi kecepatan dan kepantasan adengan yop!!! Takde "muqaddimah", takde "starter", terus "tomahawk missile" je yop! Kata kekawan yang tengok "200%" mamat tu yop!!!

Kita sebagai umat Islam mengambil pendirian bahawa dalam perkara berat saperti ini, kita mesti hati-hati. Kena periksa dahulu kesahihan videoklip itu. Beberapa persoalan yang berbangkit ialah:

1. kenapa penama yang dikatakan "Datuk T" itu memilih untuk mendedahkannya kepada para editor akhbar dan wartawan dahulu?
2. siapa Datuk T tersebut, mengapa perlu identitnya dirahsiakan?
3. mengapa tiada lapuran polis dibuat?
4. kenapa mereka yang mendedahkan videoklip itu begitu berhati-hati, dengar kata siap pakai cermin mata hitam dan wartawan yang memasuki bilik tempat ditayangkan itu langsung tidak dibenarkan membawa walaupun pen; kena pakai robe lagi?
5. bagaimana videoklip ini boleh muncul setelah sebulan kejadian (iaitu 21.02.2011 sekitar 10 mlm).

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]