Monday, April 11, 2011

BERANG ATAU TEMBERANG ?


BERANG ATAU TEMBERANG ? YANG MANA SATU HA ?Isu video seks: Kontroversi jam Omega buat Anwar naik angin
Oleh Haspaizi Mohd Zain

2011/04/11
REAKSI Anwar pada sidang media di Kuching, semalam.

Enggan jawab soalan wartawan

KUCHING: Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), semalam Datuk Seri Anwar Ibrahim 'naik angin' apabila diajukan soalan mengenai jam tangan Omega yang kini menjadi kontroversi berikutan klip video seks didakwa membabitkan dirinya.

Ketika sidang akhbar mengenai pilihan raya negeri di sebuah hotel di sini, Anwar pada awalnya enggan menjawab soalan berkisar isu jam tangan terbabit yang beliau dakwa tidak ada kena mengena dengannya serta tidak perlu memberi jawapan.
Sambil cuba mengelak menjawab soalan wartawan beberapa kali, Anwar berkata, isu video seks yang didedahkan 'Datuk T' serta misteri jam tangan Omega sudah dijawab isterinya, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden PKR sebelum ini.
“Apa kena mengena dengan jam Omega... sebab apa saya kena jawab? Azizah sudah jawab sebelum ini. Soalan awak itu membantu (akhbar) Utusan. Nanti Utusan tulis Anwar gagal jawab.

"Bila yang polis minta? Bila yang polis minta? Bila yang polis minta? You kata kenapa tidak serahkan kepada pihak polis. Soalannya, bila polis minta?... jawapannya polis tidak minta," katanya.

Anwar yang sebelum itu enggan menjawab soalan wartawan mengenai isu jam terbabit sebaliknya menyoal kembali wartawan mengapa beliau perlu menjawab soalan berkenaan.

Beliau juga mencabar wartawan sama ada mereka berani bertanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu.
“Adakah anda berani tanya Najib berhubung pembunuhan Altantuya. Adakah anda bertanya? Media sepatutnya jujur, tidak hipokrit dan menjadi alat untuk mereka yang kejam dan memfitnah,” katanya.

Di Kuala Lumpur sebelum ini Wan Azizah pada sidang media di kediamannya bagi menafikan lelaki dalam video kontroversi berkenaan adalah suaminya turut kurang senang apabila ditanya wartawan mengenai jam berkenaan.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]