Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2 : ANWAR DAN AMBIGA BERTELAGAH ?


Bukti Bersih didokong pembangkang

KUALA LUMPUR 20 Jun – Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim bahawa beliau boleh meminta perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) 9 Julai ini dibatalkan, jelas menunjukkan gabungan tersebut bukan didokong suara rakyat.

Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, perkara itu sebaliknya mendedahkan betapa kumpulan pengacau Bersih yang mendakwa mereka tidak menyebelahi mana-mana parti politik sebelum ini merupakan alat kepada pembangkang.

Katanya, jika tidak kerana Bersih memberi ruang luas kepada pembangkang, pastinya Anwar tidak berani membuat kenyataan sebegitu melainkan beliau merasakan mempunyai pengaruh besar dalam gabungan kumpulan pengacau itu.

“Walaupun Pengerusi Bersih, Datuk Ambiga Sreenevasan mendakwa tiada pihak boleh mengarahkan beliau untuk membatalkan himpunan, kenyataan Anwar itu memberi gambaran seolah-olah ketua pembangkang tersebut mempunyai pengaruh.

“Saya tidak tahu sama ada Anwar tersilap cakap. Tetapi itu menunjukkan memang ada agenda pembangkang di sebalik Bersih. Mereka berkompromi dengan pembangkang dan Anwar merasakan beliau mengawal Bersih.

“Disebabkan itu, adalah jelas Bersih tersimpang jauh daripada matlamat asalnya sehingga menjadi alat kepada pembangkang,” katanya pada sidang akhbar selepas melakukan kunjungan hormat ke atas Pengerusi UDA Holdings Berhad (UDA), Datuk Nurjazlan Mohamed di pejabat syarikat itu di Bukit Bintang di sini hari ini.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]