Tuesday, June 7, 2011

PEMBANGKANG MULA GUNA TEKNIK PRU 2008 UNTUK MERAIH SOKONGAN.

Perhimpunan Bersih tindakan terdesak pakatan pembangkang menjelang PRU-13

KUALA LUMPUR 6 Jun - Perhimpunan gerakan Bersih kedua yang dirancang diadakan pada 9 Julai ini adalah tindakan terdesak pakatan pembangkang untuk meraih sokongan rakyat menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang bakal diadakan.

Sehubungan itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, pihak penganjur perlu bertanggungjawab sekiranya perhimpunan itu dilaksanakan dan menganggu ketenteraman awam.

"Mereka sebenarnya sudah tahu apa undang-undang sedia ada dan mereka mahu ditahan.

"Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengambil tindakan mengikut undang-undang sedia ada dan terserah kepada mereka kalau hendak teruskan serta menyertai perhimpunan itu, mereka perlulah bertanggungjawab," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi di sini hari ini.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu kelmarin menggesa seluruh rakyat negara ini termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan parti-parti politik menyertai himpunan gerakan Bersih kedua pada 9 Julai ini.

Perhimpunan itu dirancang untuk mendesak kerajaan melaksanakan sistem demokrasi dan adil dalam proses pengundian pilihan raya

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]