Tuesday, June 7, 2011

PRESIDEN PAS BERCAKAP SOAL TEKNIKAL RAKAMAN VIDEO?.


Hadi sifatkan undang-undang Syariah dipengaruhi British

07/06/2011 2:21pm

KOTA BHARU 7 Jun — Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, undang-undang syariah di negara masih dipengaruhi elemen era-kolonial iaitu masih mengikuti undang-undang British.

Beliau berkata, undang-undang syariah di negara ini perlu mengikut intipati Islam yang lebih tepat agar isu video seks yang didakwa membabitkan seorang tokoh pembangkang yang mirip Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak boleh dijadikan senjata untuk memfitnah.

"Apa yang ada di dalam enakmen pentadbiran Islam itu bukan... itu British," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Kediaman Rasmi Menteri Besar di sini, hari ini.

Malahan Hadi mempersoalkan kenapa tidak ditangkap khalwat terhadap si pelaku di dalam video itu daripada membuat rakaman video seks.

Beliau juga mempersoalkan, setelah dimaklumkan mengenai rakaman video itu, bahawa kenapa rakaman video berkenaan berwarna hitam putih yang jelas menunjukkan ia adalah rakaman yang lama. — Bernama

Sent from my iPad

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]