Monday, June 6, 2011

UMNO : PERLUKAH PILIHANRAYA PARTI MENDAHULUI PRU 13?

Put your stuff here
MONDAY, JUNE 6, 2011

ANTARA PEMILIHAN PARTI DAN PILIHANRAYA UMUM : MANA PERLU DIDAHULUKAN

Pemilihan parti khususnya UMNO ditangguhkan 18 bulan... Jika ditanya kepada ahli-ahli UMNO yang mana satu perlu didahulukan..tentu jawapannya pelbagai. ikut kepentingan mereka.Cuma pilihanraya parti tidak membentuk kerajaan..berbanding dengan PRU 13. Ada juga yang kata bukan masa yang sesuai untuk adakan PRU 13 dalam tempoh terdekat.Nampaknya pembangkang mendahului UMNO dengan PKR dan kini Muktamar PAS yang ke 57. Kepimpinan PAS telah di ketahui dengan DS Haji Abd Hadi Awang sebagai ketua. Dibantu oleh Timbalan dan Naib Presiden yang dikatakan sebagai"ayam sabung" PAS...adakah ini membuatkan UMNO tak "tido" malam...atau perlukah UMNO mengadakan pemilihan parti lebih awal....

Usi 65 tahun parti dengan pelbagai peristiwa manis dan pahit sepanjang usia tersebut memantangkan sebagai kepimpinan parti. Malah yang masih "tido" hingga sekarang pun ada. Bagi mereka asal "masyuuuuk" sudah? Juga setelah menghadapi TSUNAMI 2008 (PRU 12) dan kehilangan majoriti 2/3 di Dewan Rakyat serta 5 buah negeri sesuatu yang difikirkan lebih detail dari setakat pemilihan parti yang hanya mengundang perpecahan kepimpinan dan team-team tertentu.

Walaupun jawatan Timbalan Presiden dan Naib Presiden PAS disandang oleh golongan yang boleh dikatakan 'Pak Lawak', tetapi UMNO jugak seharusnya melihat sebagai satu bentu INDIKASI bahawa UMNO jugak perlu mengubah-suai kepimpinan sedia ada.. Adalah BODOH jika UMNO beranggapan bahawa parti itu akan MENANG mudah menentang PAS semasa PRU-13 nanti.. Sebaliknya, UMNO harus sedar bahawa penentangan yang akan dihadapi mereka nanti JAUH lebih dahsyat dan boleh diKIRA putus terus hubungan seBANGSA atau seAGAMA dengan PAS pada PRU-13 nanti.. UMNO harus sedar bahawa perLANTIKkan para 'Pak Lawak' PAS ini bukan lagi untuk memperJUANGkan ISLAM, Hudud dan sebagainya, sebaliknya mereka 100% bertekad untuk JATUHkan UMNO..

Asalkan UMNO tumbang, para 'Pak Lawak' PAS ini sanggup buang segala HUBUNGan sedarah, sebangsa dan seagama.. Objektif mereka hanyalah KUASA, KUASA dan KUASA.. Untuk itu, keBOLEHan mereka yang petah 'berMAIN air LIUR' di pentas CERAMAH atau mimbar masjid akan diGUNAkan untuk mengHANCURkan kePERCAYAan rakyat terhadap UMNO.. Jangan terkejut kalau para 'Pak Lawak' PAS ini akan berhempas-pulas memutarkan BELITkan FAKTA hinggakan orang yang 'menJUBOR' dan berZINA dengan amoi Cina pun mereka akan BENARkan dalam ISLAM! Malah, bukan MUSTAHIL mereka jugak akan cuba mengHASUT RAKYAT dan memFITNAH kerajaan agar senario POLITIK negara menjadi kacau-bilau seperti di Thailand, Mesir atau Syria.. Jadik, adakah UMNO berSEDIA untuk menangkis keadaan sedemikian?

UMNO tidak sedar bahawa keBOLEHan para 'Pak Lawak' ini untuk mengHASUT, berBOHONG dan memBURUK-BURUKkan kerajaan dan UMNO adalah di luar KOTAK pemikiran mereka.. Walaupun mereka mungkin tidak sePANDAI atau ada keLULUSan akademik yang TINGGI samada dari Oxford atau Cambridge seperti keBANYAKkan pemimpin UMNO, namun BAKAT semulajadi seperti pandai KELENTONG, pandai putar-BELITkan fakta dan petah 'berMAIN air LIUR' adalah keBOLEHan yang tidak boleh dipandang REMEH.. Pemimpin UMNO kalau keLULUSan akademik tinggi meLANGIT tapi cuma mampu cakap pasal 'NEW POLITICS' depan budak-budak, 'CONFIRM' jadi LAUK diorang nih.. Tambah pulak kalau yang memang RAKYAT tahu jenis pengamal POLITIK WANG, lagi lah RAKYAT tak pandang walaupun mengaku diri sebagai PROFESIONAL pun! Sebab tu lah Mat Sabu pun tak MALU mengaku dirinya sebagai PROFESIONAL walaupun dia entah LULUS dari U ke tidak! KAH!KAH!KAH! ->KLIK<- Secara terus-terang, kita RASAkan bahawa UMNO jugak patut adakan pemilihan parti seCEPAT mungkin sebelum PRU-13.. RAKYAT nyata tidak YAKIN dengan kePIMPINan UMNO sekarang khususnya dalam Pemuda UMNO.. Malah, perangai beberapa pemimpin UMNO yang sering tidak selari dengan kePIMPINan DS Najib dan TS Muhyiddin banyak meROSAKkan imej UMNO dan jugak kerajaan.. RAKYAT sekarang meLIHAT kepimpinan baru PAS tidak se'BERSIH' kepimpinan ULAMA sebelum ini yang pada anggapan mereka berLANDASkan ilmu, ISLAM dan masyarakat.. Namun, RAKYAT jugak NAMPAK bahawa UMNO masih lagi menyimpan pemimpin-pemimpin yang perangainya menJIJIKkan, bergelumang dengan POLITIK WANG, gila 'GLAMOUR' dan memperBODOHkan RAKYAT.. Walaupun kepimpinan baru PAS nampak TERUK dan RAKYAT mungkin menolak PAS kerana JIJIK dengan kePIMPINan baru mereka tetapi RAKYAT jugak belum tentu pilih UMNO pasal tak nampak UMNO lebih BAIK.. Kiranya macam kita BANDINGkan mana lebih BUSUK antara telur TEMBELANG atau baju KOTOR yang diRENDAM dalam air selama 1 bulan!

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]