Monday, October 24, 2011

MEMBINA JATI DIRI BELIA MALAYSIA.


Belia dikatakan ASSET kepada negara, pemimpin masa depan dan harapan negara. Cuba kita bayangkan apa jadi jika angka 6 Juta Belia Celaru Identiti. Bukan satu jumlah yang kecil. Jumlah belia sekarang adalah 11,65 juta atau 40.28%. Malah cendakiawan ada mengatakan untuk melihat masa depan sesebuah negara itu, cuba lihat pada golongan muda. Jika elok maka eloklah masa depan negara, begitu juga sebaliknya.

Akta Belia telah digubah agar persatuan dipimpin oleh orang muda. Dulu ada yang mengatakan buat ape orang veteran jadi pemimpin belia malah ada yang beri gelaran dah jadi 'beliau' pun masih nak pimpin persatuan. Ianya jadi isu antara orang muda dan veteran.

Kita kepada siapa nak mengadu hal ini. Siapa pulak nak jadi "kambing hitam"? Apa pun masalah kena di atasi dan diambil tindakan. Sebahagiannya dah pun dilatih di PLKN, sebahagian lagi tak pergi. Pihak kementerian juga kena ambil usaha untuk betulkan keadaan. Jika tidak adakah kata-kata Tun Mahathir dalam masa 10 tahun lagi Melayu akan kehilangan kuasa akan benar-benar berlaku?, Masa tu air mata darah pun, tak berguna lagi....berubah sebelum rebah.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]