Tuesday, February 21, 2012

ISU HANGAT : DARI SEBUAH BUKU....

Di petik dari buku Anwar Ibrahim Pengkhianat atau Patriot ?


1. Anwar pejuang Islam?


Mengapakah Anwar yang tersohor dengan ucapannya berapi-api, mata liar, tangan menggenggam azam dan keberaniannya luar biasa masih belum sampai ke Putrajaya tempat bersemayamnya Perdana Menteri ?

Dia terus bersilat dan berkuntau untuk membebaskan diri dan jiwanya dari tuduhan meliwat sejak tahun 1998 hingga sekarang ? 

Apakah Allah menderanya di atas muka bumi untuk memberi iktibar kepada para pemimpin yang kononnya berjiwa Islam agar jangan berlagak munafik ?

Apakah segala mantra dan slogan politik yang terpancut dari mulutnya menjadi kaku dan lesu dan hilang tenaga magisnya bilamana sebahagian besar rakyat sudah bijak menialai siapa Anwar sebenarnya? 

Kini ramai orang bertanya siapa Anwar sebenarnya? Apakah dia seorang Islam nombor wahid atau seorang munafik? Apakah dia seorang patriot yang cintakasihnya bernafaskan budaya bangsanya dan sanggup hidup dan mati memperjuangkan hak bangsanya?

Atau apakah dia seorang pengkhianat yang sanggup memperjudikan masa depan negara dan bangsa serta agama untuk menjadi talibarut kuasa asing?

Sesungguhnya Anwar memakai banyak topeng, yang beranika warna untuk menyesuaikan dengan golongan masyarakat dan para pemimpin yang ingin mengenalinya dari dekat.

Oleh kerana terlalu banyak topeng yang digemarinya maka akhirnya dengan kuasa Allah, kini dia sudah melondehkan peribadinya sendiri. Inilah Anwar dengan segala ketelanjangannya.


SIRI 1.


No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]