Friday, February 3, 2012

PAS MENGHADAPI "TSUNAMI DALAMAN DAN LUARAN"

'Tsunami' penyatuan orang Melayu &  Pemberontakan secara 'senyap' kian menular dalam PAS &Pemimpin PAS cuma nampak Putrajaya & PAS patut jawab dakwaan Hasan wujud parasit akidah &PAS Pusat panggil Azizan beri penjelasan. PAS kini hanya nampak Putrajaya.

Demikian lah antara tajuk akhbar Berita Harian yang menceritakan "tsunami dalaman dan luaran" yang kini membelenggu kepimpinan tertinggi PAS sejak berkawan dengan PKR dan DAP. Atau lebih tepat lagi bila kepimpinan tertinggi mereka berubah dan berganti tangan dari ulamak kepada ularmak @ parasit. Ternyata setiap kali berita yang kurang enak segera dinafikan oleh mereka yang berkepentingan demi menjaga "survival" kelangsungan jawatan mereka sama ada dalam parti mahu pun bagi meneruskan gelaran YB dalam usaha mereka ke PUTRAJAYA.

Kini golongan parasit berhadapan pula dengan dua Hassan iaitu Datuk Dr Hassan Ali dan Hassan Basri yang mula menggunakan platform NGO yang dinamakan Jati dengan fokus kepada ISLAM, MELAYU dan RAJA (IMR). Sudah tentu 2 Hassan ini mempunyai penyokong dan pengikut masing-masing. Setakat ini kepimpinan tertinggi PAS menafikan penyokong mereka terlibat masa semasa ceramah yang dikendalikan oleh 2 Hassan ini. Tetapi sudah tentu ramai ahli dan penyokong PAS nak dengar apakah polimek sebenar yang berlaku di puncak parti itu.

Kepada ahli-ahli PAS dan penyokong sedarlah seperti jawapan yang diberikan oleh YB Datuk Dr Hassan Ali ketika menjawab satu pertanyaan yang dikemukakan, mereka yang keluar dari PAS dianggap seolah-olah terkeluar dari Islam? Jawapan,

" Pas bukan agama tetapi parti politik"

Doktrin itu mungkin sengaka diwujudkan supaya parti tersebut akan sentiasa berada dalam jajaran hati manusia. Keluar dari PAS tidak akan membuatkan seseorang itu terkeluar dari agamanya.

Jati diri sebenar PAS yang menurutnya, 72.28% kepimpinannya kini bukan golongan ulamak.  Yang lebih menyedihkan dalam usaha mereka yang hanya nampak Putrajaya, kepimpinan parti tersebut sama ada disedari atau tanpa disedari telah diperkudakan oleh rakan-rakan mereka dalam PR. Satu pertanyaan kepada ahli dan penyokong PAS, sanggupkah diri anda diperkudakan oleh parasit demi mimpi mereka ke Putrajaya?

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]