Monday, July 23, 2012

MARI BACA, FIKIR SAMA-SAMA....


Nik Aziz Hina Nabi Muhammad ~ Ustaz Kazim smash balik!

Dah lama Nik Aziz melalut tentang Allah Subhanahu Wa Ta'ala boleh semberono saja pilih salah satu mamat kampong di Jazirah Arab tu untuk menjadi Rasul tetapi seperti biasa tak ada nya SEORANG pun mereka yang bergelar Ketua2 Agama Islam, Mufti Negeri atau Ketua Pengarah JAKIM, JAIS, MAIWP atau mana mana JA sekalipun yang telah berani menyanggah pandangan Nik Aziz itu sekian lama ini. 


Sebabnya? Ketua2 Agama Islam diMalaysia kebanyakannya tak cukup ilmu agama Islam pun atau berkeyakinan hendak menyanggah Nik Aziz. Sebab itu mereka memilih memekakkan telinga, membutakan mata dan diam membisu terhadap penghinaan Nik Aziz ni pada Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam!


Tup tup datangnya Ustaz Kazim Elias bagi smash kaw kaw punya pada Mursyidul Am PAS yang boleh cakap sembarangan tentang Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam!


Hello brader! Ini bukan mamat kampong Wakaf Che Yeh yang diperkatakan Nik Aziz? Ini adalah Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam yang menjadi Sayyidul Mursalin, Ketua kepada segala nabi2 dan rasul2 yang diutuskan Allahu Ta'ala sebelum diciptakan Adam Alaihis Salam itu sendiri!!!



Bagi sesiapa yang mengkaji ilmu tasawwuf sudah tentu yakin bahawa yang pertama sekali diciptakan Allah itu adalah Nur Muhammad!


Dari Nur Muhammad itu Allahu Rabbul Jalil menciptakan segala yang lain. 


Mana mungkin Allahu Ta'ala memilih secara rawak dari trillion2 umat manusia yang pernah ujud di muka bumi ini seorang mamat kampong yang secara kebetulannya bernama Muhammad seperti yang diperkatakan Nik Aziz pujaan ahlul PAS seMalaysia?






Apa boleh bermursyidkan seseorang yang mengajar seperti itu? Mana perginya pertimbangan orang orang yang mengangkatnya sebagai ketua sebuah parti yang dulunya riuh ingin mendirikan sebuah negara Islam di Semenanjung Tanah Melayu ini?


Sesat dan menyesatkan! Itulah hakikatnya metodologi ajaran Nik Aziz. Makanya saya secara total menyokong pendapat dan pandangan Ustaz Kazim Elias didalam menyanggah ajaran songsang Nik Aziz tentang Khataman Nabiyyi Sayyidul Mursalin, Rasulullah Sallalahu Alaihi Wassallam, Muhammad al Mustafa, junjungan besar kita selaku ummatnya.




Macamanalah boleh sebegitu ramainya manusia di Malaysia ini yang mengaku diri berpangkat begitu begini, berkuasa ke atas urusan umat Islam seMalaysia boleh dok diam, nganga, membiarkan seorang manusia biasa seperti Nik Aziz Nik Mat memperlecehkan maruah dan kedudukan Nabi Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam seperti apa yang ia katakan didalam majlis ceramahnya seperti di atas itu?


Entahlah tuan/puan? Nama sahaja negara ini dicanangkan sebagai sebuah negara Islam contoh geduk gedak tetapi hakikatnya Nabi Muhammad itu boleh dihina sebegitu rupa bahawa ianya tidak lebih dari seorang mamat kampong sehinggalah ia diangkat menjadi Rasul pada usia 40 tahun?


Puak puak yang bermulut tak berinsurans ni akan terima natijahnya nanti bila dah keras kematu dan nyawa sudah tiada didalam jasad masing masing.


Ha! Berjawablah dengan Munkar dan Naqir nanti?

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]