Monday, July 23, 2012

PEMBANGKANG DAN KOMUNIS.....!


JI Dalam Pakatan: Kenapa Kit Siang Gelabah, Betul Ke?

July 21, 2012   ·  

pakatan_ganas
2 hari lepas, penulis ada menyebutkan disini tentang bagaimana Pakatan Rakyat bekerjasama dengan kumpulan samseng untuk menimbulkan ketakutan di kalangan masyarakat umum.
Tidak sekadar bekerjasama dengan kumpulan gangster, jaringan media berbahasa etnik tertentu turut diperalatkan Pakatan haram ini untuk merendahkan imej kerajaan BN dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).
Semalam pula, polis mendedahkan penyusupan agen-agen subversif dari Jemaah Islamiah (JI) dan komunis ke dalam Pakatan haram.  Malah ada diantara mereka disebut-sebut akan dicalonkan dalam pilihanraya umum akan datang.
Ini sudah tentu jauh lebih menarik dari apa yang penulis dedahkan sebelumnya.  Penulis baru kata gangster, polis kata pengganas.  Kalau gangster baru bercakap tentang jenayah yang kecil-kecil dan kurang mudarat, tapi pengganas?  Itu dah masuk kategori penentangan yang menghampiri perang.
Dan kenapa tidak, sel-sel pengganas memang diketahui pernah punya kaitan yang rapat dengan anak salah seorang pemimpin dalam parti komponen Pakatan Rakyat.
Tapi peliknya, yang kelihatan tersentak ialah Penasihat DAP, bukan pemimpin parti  bulan yang penulis sebutkan di atas.
Kenapa Lim Kit Siang pula yang tersentak lebih-lebih.  Takkan JI ada kaitan dengan DAP kot?  DAP tidak langsung berkaitan dengan Islam, apatah lagi menaja kumpulan pengganas yang ada kaitan dengan ekstrimes Islam.  Kalau komunis tu mungkinlah.
Dalam tempoh 2 minggu ini, Kit Siang dah tersentak 2 kali.  Kali pertama bila terbocor maklumat bahawa DAP akan bertanding 90 kerusi parlimen dalam pilihanraya akan datang, kali kedua yang inilah.
Menjadi kebiasaan yang tidak tertulis, kalau pemimpin Pakatan haram ini tersentak tak tentu pasal, maksudnya ada kebenaran sedikit sebanyak di sebalik pendedahan yang dibuat.
Penulis kalau boleh nak minta pihak polis dedahkan sel-sel komunis dan JI yang dikatakan wujud dalam Pakatan haram ini.  Dari situ kita boleh lihat kaitannya dengan pemimpin Pakatan haram sedia ada, sama ada kewujudan sel-sel pengganas ini dibuat dengan pengetahuan atau tanpa pengetahuan pihak atasan parti masing-masing.
Walaupun DAP dan perkauman, PAS dan keganasan, bukan asing kepada kita tapi adat menuduhlah, mesti ada bukti yang jelas.
Penulis selalu sebutkan, memang banyak yang tidak kena dengan puak-puak ini dari mula.  Mereka tahu tidak mungkin rakyat mahu memilih mereka ke tahap kerajaan persekutuan.  Tengok dan nilaikan sajalah prestasi masing-masing di tahap kepimpinan negeri, tunggang langgang dan lintang pukang.
Selangor sebagai contoh, yang dulu elok dah jadi huru hara (sampah dan air), yang dijanjikan macam-macam hanya dilaksanakan satu (air percuma), itupun orang duk rumah tinggi tak merasa.
Orang tak betul akal saja yang akan mengundi puak-puak ini.  Justeru, ramai tidak terkejut kalau mereka memilih jalan keganasan untuk menumbangkan kerajaan BN.

Dakwaan diserapi JI, komunis rosak imej SB

Harakahdaily,21 Jul 2012
KUALA LUMPUR: PAS hari ini menyelar dakwaan tidak berasas yang dibuat Cawangan Khas Polis yang mendakwa bahawa pengaruh pengganas dan bekas komunis telah meresapi Pakatan Rakyat.

“Sebagai Pegawai Risikan Cawangan Khas, tindakan beliau kini mengesahkan bahawa cawangan khas kini menjadi alat kepada BN untuk menjamin kesinambungan kuasa BN,” kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan hari ini.

Tuan Ibrahim menyifatkan pendedahan awam yang dibuat Ketua Penolong Pengarah E2 (M) Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman, Datuk Mohd Sofian Md Makinuddin jelas tidak berasas, berat sebelah dan tidak profesional.

“Apakah ini cara untuk mendedahkan maklumat risikan sulit kepada awam? Jelas tidak, maka motif ledakan ini amat mencurigakan. Sepatutnya ia mesti bertindak terus bukan mendedahkan maklumat tanpa bertindak,” tegas beliau.

Pesuruhjaya PAS Pahang itu turut mencabar Sofian untuk mendedahkan siapa yang beliau maksudkan kerana ia kini menjadi tandatanya kepada orang  awam.

PAS juga mendesak Ketua Polis Negara bertindak di atas pendedahan maklumat sulit siasatan dan beranggapan beliau tidak layak berada di Cawangan Khas.

"Mungkin beliau lebih sesuai diletakkan di jabatan Biro Tatanegara atau KEMAS,” tambah beliau.

PAS, kata Tuan Ibrahim sentiasa menentang sebarang eleman ekstrem di dalam parti.

“Kita mengambil jalan politik demokrasi dengan menyertai pilihanraya dan menuntut sistem pilihanraya yang adil dan telus,” tambah beliau.

Sebagai contoh, himpunan rakyat yang disertai PAS samada dalam Himpunan Kuning atau Himpunan Oren, katanya adalah berlandaskan demokrasi dan penyataan rakyat yang menuntut sistem pilihanraya yang adil dan usaha menyelamatkan tanah ribuan hektar dari dicagar kepada Felda Global Venture Holding.

“PAS kesal kerana himpunan pembangkang dilabel sebagai petanda resapan Jemaah Islamiah (JI) dan komunis. Sedangkan yang banyak mengadakan hubungan dengan parti komunis ialah Umno sendiri, samada secara rasmi atau tidak,” sindir beliau.

Kata Tuan Ibrahim, sikap double standard dan tidak profesional Sofian telah menyebabkan imej Cawangan Khas kini turut tercemar teruk seperti yang dialami polis atas tindakan ganasnya di himpunan-himpunan yang dianjurkan Bersih dan penyiasatan berat sebelah yang ketara dalam kes melibatkan BN dan Pakatan Rakyat.




Jurang Ideologi Politik Dimulakan PAS – Tengku Adnan

PUTRAJAYA, 14 Julai – Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini menafikan bahawa UMNO merupakan punca kewujudan jurang ideologi politik yang tinggi dalam kalangan rakyat, sebaliknya jurang tersebut dimulakan sendiri oleh PAS.
Beliau berkata ini termasuk tindakan seperti tidak makan daging hasil sembelihan orang UMNO, pasangan yang ingin berkahwin tidak boleh dinikahkan oleh orang UMNO dan tidak boleh sembahyang berimamkan orang UMNO.
“Siapa yang mulakan? Adakah kami? Ini pembangkang dia tunjuk jari pada kita tapi dia lupa, satu jari dia tunjuk kita empat jari sama dia,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kenduri Rakyat Local Agenda (LA21) dan Karnival Sepakat Komuniti 1Malaysia di Presint 9 di sini hari ini.
Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan mendakwa UMNO sebagai punca kewujudan jurang ideologi politik yang tinggi dalam kalangan rakyat sehingga menyebabkan perceraian.
Beliau berkata jurang tersebut wujud disebabkan layanan berbeza kerajaan pusat terhadap Kelantan, berbanding negeri lain.
Terdahulu dalam ucapan perasmiannya, Tengku Adnan, yang juga Anggota Parlimen Putrajaya, berkata parti pembangkang juga dianggap sebagai dalang atau ‘tukang kipas’ yang memecahbelahkan perpaduan rakyat pelbagai kaum di Negara ini.
Beliau berkata pembangkang hanya pandai bercakap, namun apa yang dikatakan mereka adalah sampah.
“Jadi saya minta, anda boleh mendengar apa yang mereka katakan, tetapi kita diberi otak yang boleh berfikir dan buat perbezaan, tolong tanya diri kita masing-masing (siapa yang benar),” katanya.
Program kenduri rakyat yang dianjurkan oleh Perbadanan Putrajaya dengan kerjasama Jabatan Penerangan Wilayah Persekutuan, Majlis Perwakilan Kesejahteraan Bandar dan wakil pemimpin komuniti itu bagi menghidupkan semula amalan tradisi gotong-royong masyarakat setempat dalam suasana moden pusat pentadbiran kerajaan itu.
Ini bertujuan meningkatkan hubungan keharmonian dan perpaduan di kalangan masyarakat, serta menyebarkan maklumat kepada warga Putrajaya mengenai peranan agensi awam dan perkhidmatan yang ditawarkan. – MediaUMNO


KERJASAMA UMNO DAN KOMUNIS DIDAKWA MASIH KUKUH..!!?





Naib Presiden Umno Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini menolak dakwaan kononnya Umno mempunyai hubungan dengan pihak komunis.

Beliau berkata Umno dalam sejarahnya tidak pernah menjalinkan hubungan dengan golongan fahaman komunis.

"Apa buktinya? Dalam sejarah parti Umno, parti ini anti Parti Komunis Malaya. Jangan buat cerita mengarut," katanya ketika diminta mengulas laporan portal media, Free Malaysia Today (FMT) yang mendakwa kononnya Umno menjalinkan hubungan dengan pihak komunis.

Ahmad Zahid, yang juga Menteri Pertahanan, berkata demikian kepada pemberita selepas mewakili Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak merasmikan Perhimpunan Agung Tahunan ke-20 Barisan Kemajuan India SeMalaysia (IPF) di Seri Kembangan, di sini, hari ini.

Dalam laporan FMT semalam, Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyifatkan kenyataan Ketua Penolong Pengarah E2 (M) Bahagian Ancaman Ekstremis Sosial Bukit Aman Datuk Mohd Sofian Md  Makinuddin sebagai usaha Umno dan BN menggunakan kaedah zaman Perang Dingin.


No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]